Сторінки

Безпечне середовище

 

 

СОРОКІВСЬКА ГІМНАЗІЯ

ХОРОСТКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

НАКАЗ

 

 

___________2023                                        с.Сорока                                                         № ___-г

 

Про деякі питання функціонування

закладу освіти під час воєнного стану

та надзвичайних ситуацій

 

В зв’язку з продовженням дії воєнного стану, запровадженого указом президента України від 24.02.2022 року №64 «Про введення воєнного стану в Україні», необхідністю створення безпечних умов  праці  та навчання учасників освітнього процесу  

 

НАКАЗУЮ:

 

1.     Затвердити Алгоритм дій вчителя під час повітряної тривоги (додаток 1).

2.     Затвердити Алгоритм дій учня під час повітряної тривоги (додаток 2).

3.     Затвердити правила для учнів під час воєнного стану (додаток 3).

4.     Затвердити правила поведінки для учнів під час перебування в укритті (додаток 4).

5.     Затвердити Інструкцію щодо дій персоналу в умовах загрози чи виникнення надзвичайних ситуацій (додаток 5).

6.     Призначити відповідальним за оповіщення Рижука В.Р.

7.     Створити комісію із ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій у складі:

Голова комісії : Дуткевич М.Б., вчитель фізичної культури

Члени комісії: Пелих Я.М., робітник по ремонту ;

                          Пелих О.П., вчитель фізики;

                          Ольховецька О.Д., вчитель історії:

                          Баляк М.С., вчитель початкових класів.

  1. Створити комісію з евакуації:

Голова комісії: Волох С.І., вчитель української мови та літератури;

Члени комісії: Музичка О.О., вчитель  англійської мови;

                          Ольховецька О.С., вчитель початкових класів;

                          Паскарик В.І., вчитель початкових класів.

  1. Призначити відповідальною особою за укриття Пелиха Я.М.
  2. Відповідальній особі за укриття, Пелиху Я.М.:

10.1.Відчиняти укриття в робочі дні о 7.30 годині та зачиняти о 17.00 годині (або в разі необхідності);

10.2.Слідкувати за розміщенням учасників освітнього процесу в укритті;

10.3.Підтримувати сприятливий психологічний клімат в укритті;

10.4.В разі необхідності, забезпечити об’єктивні вимоги учасників освітнього процесу;

10.5.Слідкувати за порядком в укритті.

11.  Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.

         

В.о. директора школи                                                                      Ірина ПАНАСЮК 



Додаток 1 

до наказу по Сороківській гімназії

___________ 2023 року №____-г  

 

Алгоритм дій  вчителя під час повітряної тривоги

1.     Сповістіть учнів про загрозу.

2.     Організуйте пересування двома колонами в приміщенні класу та швидко залишіть кабінет.

3.     Перевірте кабінет на відсутність у ньому учасників освітнього процесу.

4.     Супроводжуйте учнів до укриття згідно плану евакуації.

5.     Допоможіть учасникам освітнього процесу швидко та спокійно зайняти відведені місця.

6.     Відзвітуйте начальнику цивільного захисту (директор) або, за його відсутності, начальнику штабу цивільного захисту (заступник директора з навчально-виховної роботи)  про результат евакуації (кількість присутніх у класі, кількість евакуйованих, доповідаючий).

7.     Здійснюйте необхідну підтримку, заходи для комфортного  та спокійного перебування в укритті.

8.     Після завершення небезпеки та оголошення про відбій повітряної тривоги слідкуйте за тим, щоб вихід усіх учасників освітнього процесу з укриттів  здійснювався колонами або групами.

9.     При виникненні непередбачуваної ситуації не панікуйте, дійте за обставинами, максимально забезпечте свою безпеку та безпеку учнів.

10.  Якщо оголошення повітряної тривоги відбулося під час малої перерви, зачекайте прибуття учнів класу у якому буде ваш наступний урок та здійсніть евакуацію.

11.  Якщо оголошення повітряної тривоги відбулося під час великої перерви, евакуацію свого класу здійснює класний керівник.

 

Додаток 2 

до наказу по Сороківській гімназії

__________ 2023року №___-г  

 

Алгоритм дій  учня під час повітряної тривоги

1.     Візьми необхідні речі і приготуйся за командою вчителя організовано вийти із класу.

2.     Зберігай спокій.

3.     Не бігай.

4.     Не шуми.

5.     Не панікуй – це може дезорганізувати інших.

6.     Рухайся за групою учнів до аварійного виходу.

7.     Закрий дихальні шляхи щільно згорнутим предметом одягу, якщо відчуваєш запах диму.

8.     На сходах до укриття не штовхайся і рухайся обережно по одному.

9.     Спокійно займи своє місце, слухай вказівки вчителя.

10.  Дотримуйся правил учнів під час перебування в укритті.

11.  Після завершення повітряної тривоги організовано залиш укриття, дотримуючись вказівок вчителя.

12.  Якщо після оголошення повітряної тривоги ти перебуваєш на подвір’ї закладу самостійно слідуй до укриття.

13.  Якщо оголошення повітряної тривоги відбулося під час малої перерви, швидко дістанься класної кімнати, у якій буде наступний урок.


Додаток 3 

до наказу по Сороківській гімназії

_________ 2023року №___-г  

 

Правила для учнів під час воєнного стану

 

1.     Приходь до закладу за 5-10 хвилин до початку занять.

2.     Пройди до навчального кабінету, у якому будуть проходити заняття.

3.     Завчасно повідомляй класного керівника про свою відсутність та її причину.

4.     Попередь класного керівника про своє запізнення.

5.     Здійснюй швидкий перехід між кабінетами під час перерви.

6.     Не залишай без нагальної потреби навчальний кабінет та приміщення закладу.

7.     Чітко дотримуйся алгоритму дій під час повітряної  тривоги.

8.     Попередь старосту класу або вчителя, якщо виникла необхідність відійти до іншого приміщення в закладі.

9.     Йди самостійно до укриття, якщо під час повітряної тривоги ти перебуваєш не зі своїм класом.

10.  Вихід за межі території закладу  КАТЕГОРИЧНО ЗАБОРОНЕНИЙ.

11.   Споживай їжу у своїй класній кімнаті під час великої перерви.

12.  Не галасуй, не бігай.

13.  Не принось із собою петарди та інші вибухонебезпечні предмети.

14.  Завжди май із собою засоби індивідуального захисту (респіратор або ватно-марлева пов’язка, медична маска).

 

Додаток 4 

до наказу по Сороківській гімназії

_________ 2023року №___-г  

 

Правила поведінки для учнів під час перебування в укритті

 

1.     Не ходи по приміщенню без потреби;

2.     Не пересувай без дозволу меблі та предмети;

3.     Не намагайся самовільно включати (виключати) агрегати спеціального обладнання;

4.     Не відкривай захисні двері;

5.     Не шуми;

6.     Не пали;

7.     Не розпалюй відкритий вогонь;

8.     Не кидай харчові відходи та сміття у невстановлених для цього місцях.

9.     Виконуй розпорядження старшого по укриттю, надавай посильну допомогу хворим та  пораненим.

10.  Не покидай укриття без дозволу відповідальної особи

 

Пам'ятай, що твоє життя багато в чому залежить від умілих та правильних дій.

 

Додаток 5 

до наказу по Сороківській гімназії

_________ 2023 року №___-г  

Інструкція щодо дій персоналу в умовах загрози чи виникнення надзвичайних ситуацій.

1. Загальні положення

  1. Інструкція розроблена відповідно до ст. 130 Кодексу цивільного захисту України.
  2. Керівники несуть персональну відповідальність за дотримання вимог цієї інструкції.
  3. Залежно від існуючої або прогнозованої обстановки з питань цивільного захисту в установі може бути встановлено один з трьох режимів функціонування  територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту:

·        режим повсякденного функціонування;

·        режим підвищеної готовності;

·        режим надзвичайної ситуації.

Режими встановлюються за рішенням виконавчого комітету або міського голови.

   4. Усі працівники, незалежно від займаних посад, повинні знати та суворо
  дотримуватись вимог цієї  Інструкції, за невиконання вимог Інструкції вони можуть бути  притягнуті до адміністративної відповідальності.

 

2. Характеристика можливої обстановки в районі закладу освіти при виникненні

надзвичайної ситуації

В районі розміщення  Користівського ліцею  можуть виникнути наступні надзвичайні ситуації:

·        надзвичайні ситуації природного характеру: руйнування споруд в наслідок землетрусу, сильний дощ, снігопад, дуже сильний мороз, спека;

·        надзвичайні ситуації техногенного характеру: вибух в будівлі, пожежа, розлив хімічної небезпечної речовини на залізничній станції Користівка;

·        надзвичайні ситуації воєнного характеру: загроза авіаційного або ракетного удару, хімічного або радіаційного зараження в наслідок бойових дій, застосування супротивником звичайних видів зброї.

3. Порядок оповіщення адміністрації та персоналу про загрозу виникнення надзвичайних ситуацій

 3.1. Оповіщення адміністрації, працівників щодо надзвичайних ситуацій проводиться за заздалегідь розробленою схемою.

3.2.Адміністрація у неробочий час оповіщається (начальником відділу ОКСМС )Залежно від обстановки оповіщається й решта персоналу.

3.3У робочий час персонал оповіщається про надзвичайну ситуацію: (директором гімназії).

3.4. Крім того при отриманні інформації про надзвичайну ситуацію черговий
  технічний персонал вмикає електросирену селищної системи оповіщення. Протяжне  звучання сирен в продовж 5 хвилин означає подачу сигналу «Повітряна тривога»,  переривчасте звучання сирени більше 4-х циклів означає подачу сигналу «Хімічна  (радіаційна) загроза». Протяжне звучання сирени впродовж 30 секунд означає подачу сигналу «Відбій тривозі».

В додатках Telegram та Wiber в групах «Сирена Кіровоградщини», «Оперативна інформація Приютівська громада» та «Оповіщення Олександрія» та мобільному додатку «Тривога!» надається інформація щодо оповіщення про загрозу виникнення надзвичайної ситуації.

3.5. Кожний працівник повинен знати сигнали оповіщення цивільного захисту та  вміти правильно діяти в умовах загрози та виникнення надзвичайних ситуацій.

 

4. Порядок дій працівників при отриманні сигналу «Повітряна тривога»

4.1 До початку роботи закладу, необхідно:

  1. розробити та довести до відома працівників локальну інструкцію про порядок дій працівників на випадок «повітряної тривоги» та надзвичайної ситуації через воєнні дії.
  2. розробити маршрут евакуації до найближчого укриття для працівників та    інших учасників освітнього процесу. Довести маршрут до відома учасників освітнього процесу та розмістити інформацію про найближче укриття.
  3. призначити відповідальних осіб за оповіщення, евакуацію, збереження майна та інші передбачені інструкцією дії, а також порядок і графік чергування на випадок відмови або неможливості здобувачів освіти та відвідувачів полишити заклад.

 4.2 Дії під час «Повітряної тривоги»

  1. Забезпечити негайне оповіщення працівників та інших учасників освітнього процесу про повітряну тривогу, інші надзвичайні ситуації. Не забувайте про осіб, що мають особливі потреби – не чують, погано чують, мають проблеми із зором, не бачать, пересуваються на візках.
  2. За наявності небезпеки (включення електросирен, вибухи, пожежа внаслідок обстрілу):

- організувати негайну евакуацію працівників та інших учасників освітнього процесу затвердженими шляхами евакуації, повідомити відвідувачів про найближче укриття, яке знаходиться (вул. Шкільна, буд 39):

- повідомити про надзвичайну ситуацію відповідні служби (ДСНС, поліція, швидка допомога), керівника (власника);

  • організувати зустріч нарядів рятувальних служб;
  • надати домедичну допомогу постраждалим.

3. У разі припинення роботи та переміщення працівників та інших учасників освітнього процесу в укриття або у випадку  евакуації, відповідальним працівникам (директору гімназії)забезпечити виконання  розпоряджень військової (місцевої) адміністрації, органів ДСНС, локальної інструкції,  зокрема, відключення систем живлення збереження матеріальних цінностей.

4. У випадку відмови працівників та інших учасників освітнього процесу полишати приміщення та направлятись в укриття або неможливості евакуації, забезпечити чергування.

 

5. Укриття працівників в захисних спорудах цивільного захисту

5.1. Найближче укриття знаходиться в приміщенні закладу за адресою вул. Шкільна, буд 39.

 

6. Збереження матеріальних цінностей у період загрози та виникнення надзвичайних ситуацій

1.     Усі працівники закладу повинні вжити необхідних заходів щодо зберігання матеріальних цінностей при загрозі або виникненні надзвичайних ситуацій.

2.     Заходи із захисту від надзвичайних ситуацій або з ліквідації їхніх наслідків повинні враховувати необхідність попередження або зменшення можливих збитків закладу.

3.     Відповідальність за організацію охорони майна закладу освіти під час захисту від надзвичайних ситуацій або ліквідації їхніх наслідків покладається на (вчителя фізичної культури).

7. Особливості дій працівників при деяких надзвичайних ситуаціях

7.1. При загрозі хімічного зараження оповіщаються всі працівники та інші учасники освітнього процесу,  які знаходяться на території закладу освіти.

1. Вентиляційні установки та кондиціонери терміново виключаються, закриваються вікна, двері, кватирки, приміщення герметизуються. Вихід із будівлі й вхід до неї припиняється до особливого розпорядження адміністрації.

2. Працівникам видаються засоби індивідуального захисту, одночасно вживаються заходи із забезпечення здобувачів освіти ватно-марлевими пов'язками чи респіраторами.

3. Відповідальні за забезпечення герметизації приміщень (технічний персонал).

4. При виявленні у приміщенні, де укриваються працівники, небезпечної хімічної речовини працівники повинні з дозволу адміністрації залишити зону зараження. Виходити із зони необхідно тільки у засобах індивідуального захисту та рухатися в напрямку, перпендикулярному напрямку вітру.

5. При виникненні пожежі всі працівники зобов'язані суворо виконувати вимоги Інструкції з пожежної безпеки, евакуацію проводити згідно з Планом евакуації.

6. Відповідальність за дотримання заходів пожежної безпеки та організацію дій персоналу при загрозі або виникненні пожежі покладається на (вчитель фізики).

7. При загрозі або радіоактивному забрудненні території установи, після
  попереджувального сигналу «Увага всім!», усі працівники повинні уважно слідкувати за  повідомленнями в додатках Telegram та Wiber, за інформацією інших засобів масової  інформації про обстановку в селищі та суворо виконувати рекомендації із захисту від  радіоактивного забруднення.

8. Скорочується до мінімуму вхід у будівлю та вихід з неї. Контроль за дотриманням режиму поводження й роботи працівників, який дозволяє максимально понизити наслідки радіоактивного опромінення, покладається на (працівник по ремонту).

9. При загрозі або виникненні катастрофічних стихійних лих працівники установи за розпорядженням адміністрації повинні зупинити діяльність, виконати необхідні протипожежні заходи, відключити від електромережі електрообладнання, підготуватися до евакуації або вивезення до безпечного місця найбільш цінних матеріальних засобів.

10.  Контроль за обстановкою на території підприємства при стихійних лихах і за  вжитими заходами захисту персоналу покладається на заступника директора з навчально-виховної роботи).

11.  Якщо з'явилися постраждалі, їм надається перша медична допомога,
  вживаються заходи з госпіталізації постраждалих до медичних закладів.

12.  При надходженні анонімної інформації про загрозу на території підприємства  або поблизу нього терористичного акту працівник, який прийняв її, повинен терміново  доповісти керівнику (власнику) установи та до правоохоронних органів і діяти згідно з  розпорядженнями та рекомендаціями.

 

 

 

Робота закладу в період воєнного стану та карантину

 1. Заклад загальної середньої освіти здійснює освітній процес при умові наявності укриття, вимоги до якого визначені в Кодексі ЦЗ, ПКМУ від 10.03.2017 року № 138, наказу МВС від 09.07.2018 року № 579 та комісійно визнані такими, що придатні до використання за призначенням в особливий період та обладнане всім необхідним, а саме:

- розрахункова кількість учасників освітнього процесу не перевищує можливості використання даного укриття;

- всі учасники освітнього процесу заздалегідь треновані та досконально знають свої дії за сигналами тривоги і під час заповнення укриття (визначити маршрут та напрямок руху, своє місце в укритті, виконувати команди старшого. Місце для кожного класу визначається під час тренувальних навчань і не змінюється;

- учні безумовно виконують та дотримуються всіх вказівок педагогів, перебуваючи в укритті не розходяться і залишаються разом з класом;

- укриття облаштоване всім необхідним: учасники освітнього процесу забезпечені місцями для сидіння, питною водою, туалетом, засобами аварійного живлення, медичними аптечками;

- кожен учень молодших класів повинен мати при собі записку (в кишені або нашивку на одязі) з інформацією (ПІП, домашня адреса, вік, ПІП батьків, контактні телефони).

2. Сигнал тривоги передається через систему оповіщення, регіональне радіо та телебачення, а також на встановлений на телефоні застосунок “Повітряна тривога”.

3. Правила заповнення укриття при евакуації за сигналом “Тривога” для педагогів:

- заповнення укриття здійснюється за відповідно визначеним звуковим сигналом, який, у разі потреби, може активуватися особою, відповідальною за оповіщення в закладі загальної середньої освіти;

- педагогічний працівник (класний керівник, вчитель -предметник) нагадує дітям про головну мету та правила евакуації: не говорити, не бігти, не штовхатися, не повертатися;

- педагогічний працівник бере з собою класний журнал, свої особисті речі, очолює групу дітей і визначеним маршрутом рухається разом з ними в укриття;

- черговий працівник закладу перевіряє класи, групи, закриває (при необхідності) двері та вікна;

- після прибуття в укриття перевірити наявність усіх дітей за списком та доповісти керівнику.

Під час сигналу повітряної тривоги:

1. Відповідальна особа з питань цивільного захисту вмикає систему оповіщення закладу.

2. Вчитель сповіщає учнів про загрозу, а батьків, при наявності Інтернет зв'язку і після розміщення дітей в укритті – про переміщення дітей до укриття.

3. Необхідно організувати пересування двома колонами в приміщенні класу та швидко залишити кабінет.

4. Для супроводу початкових класів можуть бути залученні помічники.

5. Для швидкого надання медичної допомоги має бути залучений медичний працівник.

6. Відповідальні особи та чергові по коридору з числа технічних працівників після оголошення сигналу оповіщення мусять перевірити всі приміщення закладу на відсутність у них учасників освітнього процесу та працівників закладу. А після завершення перевірки – прямувати до укриття.

7. Заборонити учням покидати територію освітнього закладу під час навчального процесу.

8. Учні, які перебувають на подвір’ї закладу,під час сигналу оповіщення повинні самостійно рухатися до укриття. Відповідальність за життя і здоров»я учнів, які перебувають за межами освітнього закладу під час освітнього процесу, покласти на них самих та їх батьків.

9. В укритті відповідальні особи повинні допомогти учасникам освітнього процесу швидко та спокійно зайняти місця.

10. Під час перебування в захисній споруді вчителі та відповідальні особи здійснюють необхідну підтримку, заходи для комфортного та спокійного перебування в укритті.

11. Після завершення небезпеки та оголошення про відбій тривоги, вчителі та відповідальні особи слідкують за тим, аби учасники освітнього процесу виходили з укриття колонами або групами.




ОСНОВНИМ ЗАХОДОМ ГІГІЄНИ РУК В УМОВАХ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ Є МИТТЯ РУК З МИЛОМ. САНІТАРНІ КІМНАТИ МАЮТЬ БУТИ ОСНАЩЕНІ РІДКИМ МИЛОМ ТА ПАПЕРОВИМ РУШНИКАМИ АБО ЕЛЕКТРОСУШАРКАМИ. БАГАТОРАЗОВІ РУШНИКИ ВИКОРИСТОВУВАТИ ЗАБОРОНЕНО.

ЧАС ПОЧАТКУ ТА ЗАКІНЧЕННЯ ЗАНЯТЬ ДЛЯ РІЗНИХ КЛАСІВ МАЮТЬ БУТИ РІЗНИМИ. РІЗНИЦЯ МОЖЕ СКЛАДАТИ 15 ХВИЛИН, АЛЕ ЦЕ ВЖЕ ЗМЕНШИТЬ РИЗИК ІНФІКУВАННЯ. АДМІНІСТРАЦІЯ МАЄ РОЗРОБИТИ РЕЖИМ РОБОТИ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ З УРАХУВАННЯМ РІЗНОГО ЧАСУ ПОЧАТКУ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ; ПОЧАТКУ/ ЗАКІНЧЕННЯ УРОКІВ/ЗАНЯТЬ, ПЕРЕРВ МІЖ НИМИ; МАРШРУТИ РУХУ (РОЗМІТКА НА ПІДЛОЗІ); ВИКОРИСТАННЯ ЗАПАСНИХ ВИХОДІВ ТОЩО.

ВСІ ЗАНЯТТЯ РЕКОМЕНДОВАНО ПРОВОДИТИ В ОДНОМУ ПРИМІЩЕНІ. ПІСЛЯ КОЖНОГО УРОКУ/ЗАНЯТТЯ СЛІД ПРОВОДИТИ ПРОВІТРЮВАННЯ КІМНАТИ ВПРОДОВЖ 10 ХВИЛИН. ПРИ ПРОВІТРЮВАННІ ПОТРІБНО ЗАБЕЗПЕЧИТИ БЕЗПЕКУ ДІТЕЙ.

ЗАНЯТТЯ З ОКРЕМИХ ПРЕДМЕТІВ МОЖНА ПРОВОДИТИ НА СВІЖОМУ ПОВІТРІ.

ОБМЕЖЕНЬ ЩОДО КІЛЬКОСТІ УЧНІВ/ВИХОВАНЦІВ В КЛАСАХ/ГРУПАХ НЕ ВСТАНОВЛЕНО.

НАПРИКІНЦІ РОБОЧОГО ДНЯ ПОВИННО ВИКОНУВАТИСЬ ВОЛОГЕ ПРИБИРАННЯ ПРИМІЩЕНЬ ТА ДЕЗІНФЕКЦІЯ ВСІХ ПОВЕРХОНЬ, ВКЛЮЧАЮЧИ МІСЦЯ ДЛЯ СИДІННЯ, СТОЛИ, ДВЕРНІ РУЧКИ, ПЕРИЛА ТОЩО. ДЛЯ ПРИБИРАННЯ РЕКОМЕНДУЄТЬСЯ ВИКОРИСТОВУВАТИ МИЮЧИЙ ЗАСІБ (ПОВЕРХНЕВО-АКТИВНА РЕЧОВИНА). ДЛЯ ДЕЗІНФЕКЦІЇ КОНТАКТНИХ ПОВЕРХОНЬ СЛІД ВИКОРИСТОВУВАТИ СПИРТОВМІСНІ ДЕЗІНФЕКЦІЙНІ ЗАСОБИ.

КЕРІВНИК ЗАКЛАДУ ОРГАНІЗОВУЄ ЦЕНТРАЛІЗОВАНИЙ ЗБІР ТА УТИЛІЗАЦІЮ ВИКОРИСТАНИХ ЗАСОБІВ ІНДИВІДУАЛЬНОГО ЗАХИСТУ (ЗАХИСНІ МАСКИ, РЕСПІРАТОРИ, ГУМОВІ РУКАВИЧКИ, ЗАХИСНІ ЩИТКИ), ПАПЕРОВИХ СЕРВЕТОК В ОКРЕМІ КОНТЕЙНЕРИ/УРНИ (КАРТОННІ АБО ПЛАСТИКОВІ), З КРИШКАМИ ТА ПОЛІЕТИЛЕНОВИМИ ПАКЕТАМИ.

ВАЖЛИВИМ ЕЛЕМЕНТОМ В ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В УМОВАХ АДАПТИВНОГО КАРАНТИНУ Є ПРОВЕДЕННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ ТА РОЗ'ЯСНЮВАЛЬНОЇ РОБОТИ З ПЕРСОНАЛОМ, ЗДОБУВАЧАМИ ОСВІТИ ТА БАТЬКАМИ ЩОДО ІНДИВІДУАЛЬНИХ ЗАХОДІВ ПРОФІЛАКТИКИ ТА РЕАГУВАННЯ НА ВИЯВЛЕННЯ СИМПТОМІВ КОРОНАВІРУСНОЇ ХВОРОБИ (СОVID-19).


Немає коментарів:

Дописати коментар

  Шановні відвідувачі!                Вітаємо вас на сторінках нашого офіційного веб-сайту!                Попередні сайти  https://schoo...