Сторінки

Річний звіт

  

 

 

Звіт директора

Сороківської гімназії

Хоростківської міської ради

Тернопільської області

за період 2023/2024 навчального року

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Шановні присутні! Закінчився навчальний рік і тому ми зібралися сьогодні, щоб зробити певні підсумки роботи колективу гімназії, оцінити діяльність директора на посаді протягом 2023/2024 навчального року.

На виконання Закону України «Про освіту» від 05.09.2017 № 2145 – VIII, наказу Міністерства освіти і науки України від 28.01.2005 р. № 55 «Про запровадження звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів», керуючись примірним положенням про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів про свою діяльність перед педагогічним колективом та громадськістю, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 23 березня 2005 року № 178 та з метою подальшого утвердження відкритої і демократичної державно-громадської системи управління освітою, поєднання державного та громадського контролю за прозорістю прийняття і виконання управлінських рішень, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності в навчальних закладах сьогодні проводиться звіт згідно запланованої структури.

Як директор, у своїй діяльності протягом звітного періоду, я керувалась Законодавством України, Статутом Сорокіської гімназії Хоростківської міської ради, Правилами внутрішнього трудового розпорядку, посадовими обов'язками директора закладу освіти , іншими нормативними актами, що регламентують роботу керівника загальноосвітнього навчального закладу.

Освітня діяльність Сороківської гімназії Хоростківської міської ради базується відповідно до Конституції України, Закону України «Про освіту», Закону України «Про повну загальну середню освіту», Національної доктрини розвитку освіти України, Державного стандарту початкової освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 87 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 24.07.2019 № 688) (у 1-4 класах), Державного стандарту базової середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 р. №898, Державного  стандарту базової і повної загальної середньої освіти,  затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 № 1392, Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року (схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14.12.2016 № 988), постанов Уряду України, нормативно – інструктивних документів Міністерства освіти і науки України та місцевих органів управління освітою, власного Статуту та інших нормативних документів, що не суперечать законодавству України в галузі освіти.

Внутрішня система забезпечення якості освіти

У закладі  затверджено Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти, де вказані стратегія та процедури забезпечення якості освіти, принципи стратегії, завдання, форми, критерії, очікувані результати, показники опису та інструментів моніторингу якості освіти, механізми забезпечення академічної доброчесності педагогів та учнів, критерії оцінювання навчальних досягнень учнів, критерії оцінювання роботи вчителя, критерії оцінювання управлінської діяльності керівників, наявність необхідних ресурсів для організації освітнього процесу, інформаційна система для ефективного управління закладом, інклюзивне освітнє середовище та розумне пристосування.

У січні 2024 року на педагогічній раді обговорено питання: «Про проведення комплексного самооцінювання». Протягом квітня – травня 2024 року за допомогою інформаційно-аналітичної системи для самооцінювання EvaluEd опитування пройшли:

-        за напрямом 1 (педагогічні працівники – 11, учні -  9, батьки - 10);

-        за напрямом 2, 3 (педагогічні працівники – 13, учні -  3, батьки - 8);

-        за напрямом 4 (педагогічні працівники – 14, учні -  4, батьки - 12).

 

 

 

 

Результати самооцінювання

 

 

Напрям 1.  Освітнє середовище

Забезпечення комфортних і безпечних умов навчання і праці

Приміщення й територія закладу є безпечними та комфортними. Проведено озеленення території, на постійному контролі спортивний майданчик щодо справності інвентарю, відсутності ям та інших загроз травмування дітей, здійснюється покіс трави на території та прилеглій території. Проведено капітальний ремонт кабінету директора та учительської, а також покращено зовнішній вигляд підвального приміщення, впорядковано клумби. В закладі до початку навчального року здійснено капітальний ремонт опалювальної системи, встановлено твердопаливний котел, встановлено двері до котельні. Встановлено сходи та відмостку. Внутрішній дизайн приміщення відповідає нормам.

Меблі відповідають санітарно – гігієнічним та ергономічним вимогам.  Підвіконня класів не загромаджені, на стінах закладу немає зайвої інформації.  Забезпечено режим прибирання та провітрювання приміщення. У закладі дотримано вимог температурного режиму, рівня освітлення.

З метою пожежної безпеки розроблено ряд розпорядчих документів, заклад забезпечений вогнегасниками, перевірено евакуаційні виходи, складено протокол занулення й заземлення електрообладнання.

На порядку денному – капітальний ремонт харчоблоку та повна заміна обладнання на сучасне.

Дотримання вимог охорони дитинства, техніки безпеки, санітарно –гігієнічних,  протипожежних норм

Одне з головних завдань навчального закладу - створення безпечних умов навчання, праці, відпочинку, збереження життя і здоров’я учасників освітнього процесу.

Робота з ОП та БЖ в закладі здійснюється відповідно до законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про охорону праці», Положення про організацію роботи з охорони праці в закладах освіти, Положення про навчання з ОП, Порядку розслідування нещасних випадків у навчальних закладах, Указу Презедента України від 24.02.2022 №2102-ІХ «Про введення воєнного стану в Україні».

У закладі освіти створені й діють відповідні комісії.   Розроблено документацію з питань дотримання безпеки життєдіяльності та охорони праці.

Адміністрацією закладу протягом навчального року видано ряд наказів, спрямованих на покращення роботи з профілактики дитячого, виробничого та невиробничого травматизму.

Щорічно комісією складаються акти-дозволи на експлуатацію навчальних кабінетів, спортивної зали та майданчика. Також оформлені протоколи випробування опору заземлення та ізоляції електромережі.

Відповідно до  Положення з охорони праці кожний працівник освітнього закладу має посадові інструкції та інструкції з ОП та БЖ на робочому місці. Щомісячно, із записом до класного журналу, з учасниками освітнього процесу   за планом проводяться інструктажі з ОП та БЖ. З робітниками особливих категорій (робота з підвищеною небезпекою) – кожні три місяці. Проведені інструктажі фіксуються у відповідних журналах реєстрації інструктажів.

Так, в вересні 2023 року з усіма учасниками освітнього процесу було проведено первинні інструктажі на робочому місці із записом до відповідного журналу. Проведено вступні інструктажі з новими робітниками, поновлено та видано на руки посадові інструкції та інструкції з ОП. 

На початку навчального 2023-2024 року вчителями-предметниками (фізика, інформатика, фізична культура) було проведено первинний інструктаж з учнями з фіксацією до відповідних журналів.

Перед канікулами (осінні, літні, зимові, весняні) класними керівниками було проведено бесіди щодо правил БЖ  із записом  до класних журналів та журналів  БЖ класів як цільові інструктажі.

У вересні 2023 з учасниками освітнього процесу було проведено інструктажі з БЖ щодо дій у разі сигналу «Повітряна тривога» або надзвичайна ситуація.

На стендах розміщено інформацію про дії під час сигналу «Повітряна тривога», поведінку із вибухонебезпечними та невідомими предметами тощо.

Річним планом роботи гімназії на новий навчальний рік передбачені заходи з безпеки життєдіяльності та охорони здоров'я дітей, охорони праці вчителів й обслуговуючого персоналу:

-       план організаційно-технічних заходів щодо поліпшення умов й охорони праці, здоров’я працівників та здобувачів освіти на 2023/2-024 н.р.

- план заходів з профілактики дитячого травматизму у Сороківської гімназії на 2023/2024 навчальний рік;

-       план заходів щодо забезпечення пожежної безпеки.

Видано накази: «Про затвердження плану заходів щодо посилення пожежної та техногенної безпеки в осінньо-зимовий період 2023/2024 н.р.», «Про затвердження плану заходів щодо забезпечення пожежної безпеки на 2024 рік» від 12.02.2024 №14-од

У рамках Місячника та Тижня безпеки з ОП проведено тематичні уроки та бесіди з використанням відеопрезентацій та навчальних мультфільмів, рухливі  та сюжетно-рольові  ігри, моделювання проблемних ситуацій на дорозі, конкурси дитячих  малюнків, вікторини, години спілкування

Питання щодо стану безпеки життєдіяльності та охорони праці розглянуто на нарадах при директорі та педагогічних радах.

Стан дитячого травматизму -  на постійному контролі адміністрації. У школі активно проводилася профілактична робота щодо запобігання дитячого травматизму. Видано накази «Про невідкладні заходи щодо запобігання дитячому дорожньо-транспортному травматизму» від 31.08.2023 №34-од, «Про стан роботи щодо запобігання дитячого травматизму у І семестрі 2023/2024 навчального року» від 22.01.2023 №04-г. Проводилися бесіди із санітарії та гігієни, протипожежної безпеки та правил поведінки з вибухо-, газо-, електронебезпечними приладами та предметами, з правил дорожнього руху, записи велися на відповідних сторінках класних та спеціальних журналів, оформлено Куточки з безпеки життєдіяльності. Під час дії воєнного стану та часті повітряні тривоги в 2023/2024 н.р. екскурсії, походи, масові заходи не проводились.

Умови для харчування здобувачів освіти

Здорове харчування школярів впевнено можна віднести до одного з основних факторів  їх розвитку.

Організація харчування учнів закладу регламентується Законами  України «Про охорону дитинства», «Про повну загальну середню освіту»,  Постановою Кабінету Міністрів України від 02.02.2011 р. № 116 «Порядок надання послуг з харчування дітей у дошкільних, учнів загальноосвітніх та професійно – технічних навчальних закладах, операції з надання яких звільняються від обкладання податком на додану вартість», Наказом МОН України від 25.09.2020 № 2205 «Про затвердження Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти» та іншими нормативними документами.

Надання послуги пільгового харчування та встановлення вартості визначається Рішенням виконавчого комітету Хоростківської міської ради.

Відповідно до цих рішень учні 1-4 класів та учні пільгових категорій отримували в навчальному закладі безкоштовне  гаряче харчування.

Меню - розкладка складалася на кожний наступний день відповідно до наявності продуктів харчування, з урахуванням чотирьохтижневого меню, затвердженого директором та держспоживслужбою.

Шкільна їдальня функціонувала з дотриманням санітарно-гігієнічних норм. У приміщенні їдальні є місце для миття рук . Питний режим здобувачів освіти організовано за умов використання індивідуальних ємностей для рідини.

При організації харчування забезпечено умови для дотримання працівниками правил особистої гігієни –  рукомийники, мило рідке, антисептичні засоби для обробки рук.

Протягом навчального року адміністрацією закладу проводився контроль за дотриманням санітарних норм в їдальні та на харчоблоці, дотриманням персоналом правил особистої гігієни. За відповідним графіком здійснювалися щоденні та генеральні прибирання харчоблоку і їдальні.

 

Створення освітнього середовища, вільного від будь – яких форм насильства та дискримінації, умов для  безпечного використання мережі Інтернет

Значна увага в гімназії приділялася профілактиці вчинення правопорушень здобувачами освіти. Діяла рада з профілактики правопорушень серед неповнолітніх. Основним завданням якої була профілактика негативних проявів поведінки дітей, попередження правопорушень та злочинності в освітньому середовищі.

На обліку здобувачі освіти закладу не перебували. З метою профілактики, запобігання та зниження рівня вживання психоактивних речовин у закладі було проведено такі заходи:

- індивідуальні бесіди "Профілактика шкідливих звичок" зі здобувачами освіти 7-9 класів;

- бесіда із лікарями за підтримки Норвезького Червоного Хреста «Вплив психоактивних речовин на здоров’я»;

Заклад освіти відіграє важливу роль у створенні умов для здобуття учнями знань в безпечному освітньому середовищі, формуванні ставлень та навичок, потрібних для уникнення  та запобігання проявам насильства, для безконфліктного спілкування, ненасильницької поведінки.

З метою визначення рівня розповсюдження проблеми насильства та цькування (булінгу) в дитячому середовищі організовано розміщення на сайті школи інформації, зокрема:

- план заходів закладу освіти, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню);

- процедура подання учасниками освітнього процесу заяв про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти (форма заяви, примірний зміст, терміни та процедуру розгляду відповідно до законодавства тощо);

- порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування);

- рекомендації для закладів освіти щодо застосування норм Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)" від 18 грудня 2018 р. №2657-VIII.

Соціальним педагогом проведено ряд заходів:

- перегляд відеороликів про протидію булінгу: «Що таке булінг?», «Протидія булінгу під час війни», «Як боротися з  булінгом: поради для дітей»;

- тренінг для учнів з розвитку навичок спілкування та мирного вирішення конфліктів;

- години спілкування: «Булінг: міфи та реальність», «Не допускай насилля над ближнім», «Допоможи другу»;

заняття з елементами тренінгу «Профілактика булінгу в учнівському середовищі».

З метою попередження випадків булінгу з використанням інформаційно-комунікаційних технологій 06.02.2024 р. було організовано проведення уроків учителем інформатики, присвячених захисту дітей у цифровому середовищі.

У межах акції "16 днів проти насильства" соціальним педагогом та практичним психологом проведено ряд заходів:

-        тренінг «Проблема насилля та жорстокості стосується кожного»;

-        тренінг «Людина не для продажу»;

-        тренінг «Профілактика ВІЛ-інфекцій та СНІДУ»;

-        перегляд фільму «Життя на продаж»;

-        година спілкування «Ми воїни світла»;

-        урок антикорупційної тематики з елементами тренінгу.

З метою підвищення рівня обізнаності батьків було надано рекомендації щодо компетентностей безпечної поведінки в цифровому середовищі. Зокрема, матеріали для ознайомлення:

-                     онлайн-посібник "Поради з безпеки онлайн для батьків та опікунів";

-                     посилання на освітній серіал для батьків "Безпека дітей в Інтернеті";

-                     телефони довіри.

Організовано розміщення на сайті школи інформації "Безпека дітей в Інтернеті".

З метою попередження проявів домашнього насильства і насильства за ознакою статі організовано розміщення на інформаційних стендах та на сайті закладі інформації про заходи та соціальні послуги у сфері запобігання та протидії домашньому насильству й насильству за ознакою статі, а також номери телефонів відповідних служб, за якими можуть звернутися постраждалі особи.

З метою виявлення дітей, які потребують соціального супроводу, було проведено соціально-діагностичний мінімум та складено соціальний паспорт закладу й класів. Створено банк даних на всіх дітей особливих категорій.

На основі вивчення результатів діагностування систематично надавались консультації,  бесіди, поради, рекомендації.

Питання роботи соціального педагога було винесено на засідання педагогічних рад: «Про попередження дитячого травматизму на період зимових канікул», «Про створення безпечного освітнього середовища у закладі освіти», «Про алгоритм дій щодо виявлення ознак перебування дітей на небезпечних соціальних сайтах та інформування батьків щодо компетентної безпечної поведінки в цифровому середовищі».

Налагоджено співпрацю з Службою у справах дітей Хоростківської міської ради.

Протягом 2023/2024 навчального року видано накази: «Про організацію роботи з профілактики правопорушень антисоціальних явищ та булінгу серед вихованців» від 31.08.2023 №33-од; «Про стан профілактики правопорушень та злочинності серед учнівської молоді в закладі освіти» від 31.08.2023 № 37-од; «Про захист дітей в цифровому середовищі» від 01.09.2023 №53-од; «Про запобігання та протидію домашньому насильству» від 04.09.2023 №56-од; «Про створення безпечного освітнього середовища з метою протидії булінгу, формування в дітей ціннісних життєвих навичок» від 04.09.2023 №57-од.

 

Формування правил поведінки здобувачів освіти, етичних норм, поваги  до гідності, прав і свобод людини

Виховна робота закладу здійснюється відповідно до вимог  Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», «Про соціальну роботу з дітьми та молоддю», Указів Президента України: «Про заходи щодо розвитку духовності, захисту моралі та формування здорового способу життя громадян».

Основною метою виховного процесу є створення умов для реалізації творчого потенціалу учнів, виховання громадянина демократичної держави, набуття молодим поколінням соціального досвіду, успадкування духовних надбань.

Система виховної роботи в школі враховує всі напрямки діяльності та реалізується через: роботу класних керівників; соціально-педагогічної служби;

освітню діяльність учителів - предметників; роботу педагога - організатора;

 діяльність Ради учнівського самоврядування; роботу гуртків.

          Правова освіта, профілактика правопорушень серед підлітків завжди в центрі уваги педагогічного колективу.

Адміністрація закладу здійснює постійний контроль  пропусків занять учнів без поважних причин.

У рамках Тижня права, який проходив з 4 по 8 грудня 2023 року проведено ряд заходів:  лекторій «Права і обовязки», «Адміністративний та кримінальний кодекси», години спілкування «Україна – правова держава», «Жити за законами держави», «Ти і закон», бесіди «Декларація про права людини», «Конвенція ООН про захист прав людини», тематична виставка правової літератури, виставка малюнків «Я і мої права».

У навчальному закладі запроваджуються дієві  форми роботи з національно - патріотичного виховання: проведено  ряд годин спілкування, виховних заходів до історичних дат, пам’ятних подій нашої держави й села:

-        До Дня миру (вересень, 2023) організовано флешмоб  «Обєднані прагненням до миру».

-        До Дня пам’яті жертв Голокосту «Дорогою смерті»

-        До Дня гідності та свободи проведено історичний екскурс «Горів майдан мільйонами вогнів»

-        До Дня Збройних Сил України було проведено захід: патріотична вервечка «Ой у лузі червона калина…», «Солдати Світла – воїни Добра»

-        У рамках місячника національно-патріотичного виховання проведено: урок-подорож «Україна починається з тебе», кольоровий тиждень вдячності ЗСУ, квест «Україна починається з тебе»

-        Флешмобфест «Сурми звитяги» під гаслом «Дякуємо ЗСУ за кожен новий день»

-        До Дня Соборності України  рій «Патріоти» учасники гуртка «Джура» взяли участь в обласному марші патріотів «Ми – юнь Тернопілля, ми – діти козацького роду, ми – захисники України».

-        До Дня Голодомору – тематичний захід «І плакала свіча в скорботі», «Запалімо пам’яті свічу»

-        До Дня Героїв Небесної cотні (лютий2024) проведено заходи під гаслом «Небесна сотня. Зима, що нас змінила. Небесна сотня в вирій полетіла».

-        До річниці повномаштабного вторгнення загальношкільний захід Другий рік незламності «Ні – жахливій війні»

У травні 2024 року до Дня вишиванки в навчальному закладі відбувся загальний челендж «Вишиванку одягаю – ПЕРЕМОГУ закликаю».

У рамках Тижня української мови, Шевченківських днів вчителями української мови та літератури було проведено ряд заходів: усний журнал «Завжди сучасний Шевченко», вікторина «Мистецькі стежини Шевченка», урок «Шевченко – географ і картограф», тематичний захід присвячений життю й творчості поета.

У День української писемності учні долучилися до написання радіодиктанту єдності, взяли участь в національному тижні читання, а також відзначили День рідної мови.

У гімназії працює військово-патріотичний гурток «Джура», головною  метою якого є виховання громадянина України. У жовтні 2023 року рій «Патріоти» взяли участь в обласному марші патріотів, а у травні 2024 року в І етапі Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура») та зайняли призове ІІІ місце.

Однією з головних умов успішної реалізації системи виховної роботи є участь органів учнівського врядування в житті гімназії.

Протягом навчального року члени учнівського  самоврядування брали активну участь у шкільних та позашкільних заходах, організації концертів, у створенні соціальних роликів,  у волонтерській роботі.

          Під час проведення всеукраїнських та обласних масових заходів еколого – натуралістичного спрямування наші учнів протягом навчального року взяли  участь у:

-                     Всеукраїнській декаді екологічної освіти;

-                     Всеукраїнському конкурсі «Земля – наш спільний дім»;

-                     виставці-конкурсі «Замість ялинки - зимовий букет;

-                     Всеукраїнській природоохоронній  акції «Годівничка».

З метою зміцнення здоров´я здобувачів освіти, загартування їх організму, розвитку фізичних можливостей, рухових навичок і вмінь протягом року здобувачі освіти взяли участь у  таких заходах: День фізичної культури та спорту, змагання «Молодь обирає здоров’я», змаганням з Cool games, змагання з баскетболу, змагання з тенісу, змагання «Ліга дружніх» також учні долучилися до флешмобу «White card» до Міжнородного дня спорту.

Також у закладі було проведено: День борщу, День усмішки, День хліба, День здорового харчування, День яблука, День доброти, свято Миколая «Кольорові мрії», День десерту, День вишиванки, акція «Мільйони дітей моляться на вервиці» фестиваль «З Різдвом у серці», фестиваль колядок, День толерантного прояву доброти, День матері.

З метою поглиблення знань та популяризації математики проведено захід до Міжнародного дня «Пі».

                     Психологічний супровід учасників освітнього процесу

Активно працювала психологічна служба. Діяльність практичного психолога здійснювалась на основі річного плану, відповідно до основних напрямів діяльності:

·       психодіагностичний;

·       корекційно-розвивальний;

·       консультаційний;

·       просвітницький;

·       організаційно-методичний.

Основними напрямами діяльності роботи практичного психолога у 2023-2024 н.р. були:

·       психологічний супровід здобувачів освіти 1, 5 класів в умовах нової української школи;

·       формування у здобувачів освіти відповідальної та безпечної поведінки в ситуаціях ризику, навичок здорового способу життя, збереження здоров'я, готовності до самореалізації;

·       попередження будь-яких видів і форм насильства та конфліктів серед здобувачів освіти. 

Діагностична діяльність була спрямована на вивчення рівня розвитку та адаптації до навчання здобувачів освіти перших класів.

Дослідження проводилось у жовтні 2023 р. за методикою "Експертна оцінка адаптованості дитини до школи" через анкетування "Вивчення емоційного ставлення до школи". Усі діти успішно пройшли процес адаптації.

Значну увагу приділено просвітній роботі: проведено тренінг для вчителів: "Психічне здоров'я. Як його зберегти?";

-                     тренінг для здобувачів освіти 9 класу: "Торгівля людьми: як уберегтися від небезпеки»;

-                     психологічна година "Безпека в Інтернеті", "Наркотики міфи і реальність" зі здобувачами освіти 5, 6 класів;

"Обираю здоровий спосіб життя", "Профілактика вживання неповнолітніми психоактивних речовин" зі здобувачами 7, 8 класів.

 

Напрям 2. Система оцінювання здобувачів освіти

Наявність відкритої, прозорої і зрозумілої для здобувачів освіти системи оцінювання їх навчальних досягнень

Здобувачі освіти отримують від педагогічних працівників інформацію про критерії, правила та процедури оцінювання навчальних досягнень. Ця інформація  відкрита, прозора, зрозуміла батькам та учням, націлена на розвиток учня. Відповідно до Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти Сороківської гімназії Хоростківської міської ради  критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з предметів у закладі оприлюднені на сайті школи. Оцінювання навчальних досягнень учнів 1-4 класів має формувальний характер, здійснюється вербально (словесно) відповідно до наказу МОН від 13.07.2021 р. №813 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти», оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів здійснюється відповідно до наказу МОН України від 01.04.2022 №289 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до Державного стандарту базової середньої освіти»,  оцінювання навчальних досягнень учнів 7-9 класів здійснюється відповідно до наказу МОН України від 21.08.2013 № 1222 «Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти»). Під час оцінювання навчальних досягнень учнів учителі дотримувалися принципів академічної доброчесності:  на виставлення оцінок не  впливали жодні інші чинники, крім результатів навчання.

Оцінювання в закладі спрямоване на розвиток учнів і жодним чином не було інструментом покарання. З цією метою педагоги застосовували формувальне оцінювання. Оцінка стала важливим мотиваційним чинником для учня та показником його прогресу в навчанні.

Аналіз річного оцінювання навчальних досягнень учнів показав в цілому достатній та середній рівень навчальних досягнень.

Троє учнів мають високий рівень навчальних досягнень. Нагороджені Похвальним листом «За високі досягнення у навчанні».

 

Застосування внутрішнього моніторингу, що передбачає систематичне відстеження та коригування результатів навчання здобувача освіти

                   Педагогічними працівниками відстежувався особистий поступ кожного учня для формування позитивної самооцінки, підтримки бажання навчатися, запобігання  побоюванням помилятися. Застосовували різні форми контролю: тестування, самостійні, творчі роботи.

          З боку керівництва закладу проводився постійний аналіз навчальних досягнень учнів з метою виявлення об’єктивного та раціонального підходу до оцінювання навчальних досягнень учня з боку вчителя, простеження системності в оцінюванні учнів, динаміки їхніх навчальних досягнень, вивчення якості освітнього процесу, корекції освітньої діяльності педагогів, простеження компетентнісного підходу в системі оцінювання, узагальнюючий аналіз стану успішності за підсумками семестрів та року.

Напрям 3. Оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників

Кадрове забезпечення

Сильні сторони

Рівень освіти педагогічних працівників:

Вища – 14

Середня спеціальна - 1

Стаж роботи більше 3-х років – 100%

вища категорія – 3

І категорія – 8

«спеціаліст ІІ категорії» - 3

«спеціаліст» – 1

Звання «Старший вчитель» - 1

Звання «Учитель-методист» - 1

Вчасне проходження курсів підвищення кваліфікації, самоосвіта

 

Ефективність планування, організація освітнього процесу

Педагогічні працівники планують свою діяльність відповідно до Державних стандартів початкової, базової і повної загальної середньої освіти, Інструктивно-методичних рекомендацій щодо викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2023-2024 навчальному році.

Згідно з Річним планом роботи на 2023-2024 н. р. педагогічний колектив працював  над єдиною методичною проблемою «Методичний супровід розвитку професійних компетентностей педагогічних працівників в умовах впровадження Державного стандарту базової загальної середньої освіти».

Інформаційно – комунікаційні технології в освітньому процесі

          Потужний потік нової інформації, реклами, застосування комп'ютерних технологій на телебаченні, розповсюдження ігрових приставок, електронних іграшок і комп'ютерів сприяють вихованню дитини та її сприйняттю навколишнього світу.

          Раніше інформацію з будь-якої теми дитина могла отримати за різними каналами: підручник, довідкова література, конспект уроку. Але сьогодні, з огляду на сучасні реалії, вчитель повинен вносити в освітній процес нові методи подачі інформації.

          Допомогти вчителю у вирішенні цього непростого завдання може поєднання традиційних методів навчання та сучасних інформаційних технологій, у тому числі і комп'ютерних. Адже використання комп'ютера на уроці дозволяє зробити процес навчання мобільним, строго диференційованим та індивідуальним.

Переваги використання ІКТ:

- дистанційне навчання;

індивідуалізація навчання;

- інтенсифікація самостійної роботи учнів;

зростання обсягу виконаних на уроці завдань;

- розширення інформаційних потоків при використанні Internet;

- підвищення мотивації та пізнавальної активності за рахунок різноманітності форм роботи, можливості включення ігрового моменту

У 2023-2024 навчальному році продовжувалася робота на сучасній освітній платформі, яка дає можливість працювати під час дистанційного навчання як в синхронному режимі,  так і в асинхронному. Також цю платформу використовували для ведення електронного журналу. Перевагами є те, що вона охоплює всіх учасників освітнього процесу, забезпечуючи їх окремими кабінетами для кожної ролі: адміністратор, вчитель (класний керівник, вчитель-предметник), учень, батьки.

 

 

 

Постійне підвищення професійного рівня і педагогічної майстерності педпрацівників

Відповідно  до Постанови КМУ № 800 від 21.08.2019 року  про "Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників" педагогічні працівники закладу щорічно підвищують свій професійний і загальнокультурний рівень та педагогічну майстерність.

Основними видами підвищення кваліфікації є:

-   навчання за програмою підвищення кваліфікації;

-  участь у семінарах, практикумах, тренінгах, вебінарах, майстер-класах.

Усі педагогічні працівники проходять курси підвищення кваліфікації в обласному інституті післядипломної освіти, а також за дистанційною формою навчання на освітніх платформах "EdEra",  "Prometheus", "На Урок",  "Всеосвіта", що є суб'єктами підвищення кваліфікації.

У 2023/2024 навчальному році атестувалося 2 педагогічних працівників відповідно до Положення про атестацію педагогічних працівників (затвердженого наказом Міністерства освіти України від 09.10.2022р. № 805, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 21.12.2022р. за №1649\38985).

Атестаційна комісія І рівня присвоїла кваліфікаційну категорію «спеціаліст ІІ категорії» – 1 учителю (учитель географії, соціальний педагог, практичний психолог Воробець О.Б.).

Атестаційна комісія ІІ рівня підтвердила кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії», присвоїла звання «учитель-методист»  – 1 учителю (учитель основ здоров’я Панасюк І.В.).

Було проведено І тур шкільних олімпіад, в яких взяло участь 14 учнів, що складає 51% учнів 6-9 класів. З них 4 учні відстоювали честь закладу в ІІ турі з  7 предметів та показали середній результат у загальному рейтингу.

 

Педагогіка партнерства, співпраця з батьками

Система виховної роботи гімназії складається на основі взаємодії закладу, батьків та вчителів.

Чільне місце у вихованні дитини завжди відводилося сім’ї, а тому співпраця навчального закладу з батьками має  кілька важливих стратегічних напрямків.

1. Організація діяльності батьківського комітету закладу, батьківських комітетів класів :

- обрання батьківського комітету закладу, класів (серпень 2023);

- робочі питання щодо організації освітнього процесу в умовах дії воєнного стану, харчування (участь в анкетуванні);

- загальношкільні батьківські збори за участю батьків:

2. Психолого-педагогічна освіта батьків (формування стосунків з дітьми, попередження насильства в сімях, створення умов для збереження життя та здоровя дітей тощо):

- індивідуальні бесіди з батьками (протягом року);

- надання методичної допомоги батькам, консультування  (протягом 2023-2024 навчального року) .

3. Участь батьків в загальношкільних заходах (організація діяльності під час канікул, освітнього процесу).

4. Контроль за навчанням вдома (онлайн-навчання учнів, індивідуальна форма (сімейна));

5. Класні батьківські зустрічі.

Таким чином, співпраця з батьками є ключовим елементом у створенні такого середовища, де діти почуватимуться щасливими та захищеними, відчуватимуть підтримку родини та зможуть максимально розвивати свій потенціал.

 

Організація педагогічної діяльності та навчання здобувачів освіти на засадах академічної доброчесності

На виконання вимог ст.42 Закону України "Про освіту" у закладі розроблено Положення про академічну доброчесність педагогічних працівників та здобувачів освіти, схвалене на засіданні педагогічної ради. Учителі  дотримувалися академічної доброчесності під час провадження педагогічної діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання. Вони наскрізно інформували учнів та батьків про необхідність дотримання норм академічної доброчесності. Адміністрація закладу через спостереження, опитування, вивчення документації періодично моніторила стан дотримання академічної доброчесності.

Напрям 4. Управлінські процеси закладу освіти

У закладі розроблено Стратегію розвитку Сороківської гімназії Хоростківської міської ради Тернопільської області на 2021 – 2026 роки, схвалену на засіданні педагогічної ради (Протокол №5 від 31.08.2022 року).

Гімназія оприлюднює інформацію про свою діяльність на сайті закладу задля інформування учасників освітнього процесу та громади відповідно до вимог ст.30 Закону України "Про освіту".

Штат закладу сформовано відповідно до штатного розпису.

Школа працює за 5 – денним робочим тижнем.  Контингент учнів складає 49 осіб.

Освітню програму складено за Типовими освітніми програмами:

-        для 1–2 класів – за Типовою освітньою програмою, розробленою під керівництвом О.Я.Савченко, затвердженою наказом МОН від 12.08.2022 №743-22;

-        для 3–4 класів – за Типовою освітньою програмою, розробленою під керівництвом О.Я.Савченко, затвердженою наказом МОН від 12.08.2022 №743-22;

-        для 5– 6 класів – за Типовою освітньою програмою затвердженою наказом МОН від 19.02.2021 №235;

-        для 7-9 класів – за Типовими освітніми програмами закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня, затвердженими наказом МОН України від 20.04.2018 №405.

Робота гімназії здійснювалася на основі Річного плану роботи закладу відповідно до Стратегії її розвитку та з урахуванням пропозицій учасників освітнього процесу.

Загалом методична робота в  2023/2024 н. р. велася за такими формами: педагогічна рада, шкільні методичні студії.

Однією із провідних форм методичної роботи школи є педагогічна рада, яка досліджує і розв’язує питання життя навчального закладу, стимулює розвиток творчого потенціалу педколективу, ріст професійної майстерності вчителів, керівників гуртків. При визначенні змісту роботи педагогічної ради ми обираємо насамперед ті питання, які цікавлять увесь педагогічний колектив і колегіальне вирішення яких сприятиме формуванню атмосфери творчого пошуку, забезпечить істотне піднесення якості освітнього процесу. Протягом навчального року розглянуті такі питання:

- Про підсумки роботи Сороківської гімназії Хоростківської міської ради в 2022/2023 н.р. та завдання на 2023/2024 н.р.;

- Про  вибір та замовлення підручників для учнів;

-  Про  забезпечення якості освітнього процесу у 2023/2024 н.р.: вимірювання та подолання освітніх втрат;

- Про психологічний супровід учасників освітнього процесу;

- Про стан впровадження інноваційних технологій, як засіб розвитку інтересу в учнів до вивчення навчальних дисциплін;

- Про цифровізацію системи освіти;

- Проблеми формування мотивації навчальної діяльності учнів, розвиток основних компетентностей;

- Про алгоритм дій щодо виявлення ознак перебування дітей на небезпечних соціальних сайтах та інформування батьків щодо компетентної безпечної поведінки в цифровому середовищі;

- Про результати моніторингу навчальних досягнень учнів за 2023/2024н.р.;

- Про обговорення проекту  Освітньої  програми  закладу та погодження педагогічного навантаження  на 2024/2025 навчальний рік.

Питання інформаційного та навчального характеру розглядалися на методичних оперативних нарадах як при директору так і при заступнику директора.

Згідно з річним планом роботи гімназії на 2023/2024 н.р., з метою поглиблення знань з проблем навчання та виховання, обміну досвідом, розвитку ініціативи та творчості педагогів, пропаганди активного способу життя закладу у школі проведено предметні тижні з усіх навчальних предметів та початкових класів. Реалізуючи  науково-методичну проблему закладу в своїй педагогічній діяльності учителі демонстрували під час проведення уроків з використанням інноваційних технологій, інтерактивних методик та використання ІКТ. Вчителі закладу приймають участь у онлайн-вебінарах, конкурсах, акціях.   В цьому навчальному році  у професійному конкурсі «Учитель року 2024» вчителі Сороківської гімназії не прийняли участі.

 

 

 

 

 

Головні завдання закладу:

- подальша реалізація Державних стандартів базової загальної середньої освіти;

- створення умов для поліпшення якості освітніх послуг, особистісної реалізації змісту освіти, індивідуалізації навчання, забезпечення практичної спрямованості освіти шляхом залучення найкращого педагогічного досвіду, розвитку й оптимального використання матеріально-технічної бази;

- забезпечення стовідсоткового оволодіння інформаційно-комунікаційними технологіями всіма педагогами відповідно до нового Державного стандарту базової загальної середньої освіти;

- формування освітнього простору та позитивного іміджу закладу;

- створення „ситуації успіху” для кожного учня;

- створення здоров’язбережувального середовища шляхом упровадження здоров’язбережувальних технологій, дотримання санітарно-гігієнічного режиму, упровадження ефективних методів впливу з метою формування в учнів та їхніх батьків цінності здоров’я, створення умов для запобігання шкідливим звичкам, дитячій бездоглядності, підлітковій злочинності;

- виявлення обдарованих учнів, створення умов для розвитку здібностей школярів, залучення їх до світових освітніх стандартів;

- формування  конкурентоспроможного   випускника в   умовах глобалізації освітнього простору;

-  формування    у     кожного    учня     потреби    до     саморозвитку та самовдосконалення;

виховання   почуття   глибокого   патріотизму,   взаємоповаги,   добра та справедливості;

- зміцнення матеріально-технічної бази.

 

Умови досягнення головних завдань школи

Найважливішою умовою досягнення головних завдань закладу освіти є комплексне вирішення проблем, пов`язаних зі структурою освіти, її змістом, науково-методичним, фінансовим, матеріально-технічним забезпеченням, а саме:

- розвиток системи освіти як національної (філософія освіти, принципи, зміст);

- демократизація системи освіти;

- орієнтація науково-методичної роботи вчителів на реалізацію сучасних ефективних педагогічних технологій, передового педагогічного досвіду, яка забезпечує широку інтеграцію з освітніми системами України;

- пошук шляхів і способів диференціації та індивідуалізації навчання, розробка різних варіантів навчальних планів та програм;

- створення оптимальних умов для розвитку інтересів, здібностей, творчості;

- створення в педагогічному колективі умов для креативної діяльності, атмосфери творчості, пошуку нових ідей у модернізації форм, методів і способів освітнього процесу шляхом науково-педагогічного та інформаційного забезпечення;

- подальший розвиток психологічної служби, спрямованої на особистісно орієнтоване навчання і виховання учнів, створення атмосфери творчості та комфорту;

- забезпечення гімназії сучасним комп`ютерним обладнанням і програмами, автоматизація процесу управління закладу;

- вирішення питань про додаткове фінансування з метою оновлення навчально-матеріальної бази, придбання програмно-методичного забезпечення, здійснення видавницької діяльності, стимулювання найкращих учителів та обдарованих дітей.

 

Складовими частинами єдиної педагогічної теми є:

В управлінні:

- створення оптимальних умов для здійснення педагогічними працівниками результативної самоосвітньої діяльності;

- підвищення   рівня підготовки та проведення колективних форм роботи з метою подальшого вдосконалення дидактичної компетентності вчителів;

- сприяння підвищенню загального рівня ІКТ-компетентності педагогів; активному впровадженню інноваційних технологій, спрямованих на розвиток особистості дитини та розкриття її інтелектуальних та творчих здібностей;

- створення умов для педагогів-початківців з метою адаптації до освітнього процесу,

- розробка ефективної моделі науково-дослідницької роботи вчителів та учнів.

- забезпечення ефективних умов для особистісного і професійного зростання особистості педагога, досягнення ним вершин розвитку педагогічної діяльності.

У навчанні:  

- реалізація принципу наступності у розвитку загальної освіти у зв’язку із запровадженням Державних стандартів початкової та базової загальної середньої освіти;

- посилення здоров’язберігаючого аспекту освітнього процесу шляхом активного використання певних технологій;

- управління результатами та якістю навчання;

- удосконалення системи роботи з обдарованим учнями;

У вихованні:

- виховання потреби здорового способу життя;

- педагогічна підтримка духовного, морального зростання школярів;

- оптимізація співпраці педагогів та батьків школи;

- управління процесом соціалізації учнів;

- соціальний захист та створення оптимальних умов навчання обдарованої молоді;

- оптимізація   діяльності   щодо   попередження   правопорушень,   негативних проявів у молодіжному середовищі;

- активізація правового виховання;

Психолого-педагогічні задачі:

- забезпечення системного психолого-педагогічного супроводу всіх учасників навчально-виховного процесу;

- психологічна корекція педагогічної діяльності та професійної мотивації співробітників закладу;

- оптимізація практичної психолого-педагогічної допомоги батькам;

- психолого-педагогічна підтримка інтелектуальної, творчої обдарованості.

Пріоритетним завданням у новому навчальному році є створення школи, яка буде місцем, де діти отримуватимуть не лише знання, а й уміння їх застосовувати, навчатимуться оцінювати навколишній світ та дійсність. Наша школа буде не лише закладом освіти, а й безпечним середовищем для розвитку, де діти вчаться спілкуватися. Зрозуміло, що таке навчання передбачає впровадження нових методик викладання, зміну формату спілкування учнів, учителів та батьків, упровадження проектної роботи та навчання через діяльність. Ми до цього готові!



ЗВІТ

директора Сороківської гімназії

Хоростківської міської ради

Тернопільської області

Рижук В.Р.

за 2021/2022 н.р.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.   Управління закладом в сучасних умовах

В умовах сучасних змін цілі освіти набувають нового трактування та кожний заклад освіти має право йти власним шляхом, самостійно вирішувати і обирати унікальні напрями свого розвитку, необхідні для успішного становлення особистості, реального зростання можливостей для кожного. Тому, впродовж 2021/2022 н.р. трудовий колектив створював сучасний освітній простір, діяльнісне середовище, орієнтувався на компетентнісний заклад, запроваджував нові механізми професійного зростання вчителів.

Вважаю, що успішне управління закладом залежить від активної та творчої участі педагогів, ефективної взаємодії та роботи у команді, реалізації принципів дитиноцентризму та педагогіки партнерства. У своїй діяльності керувався нормативно-правовою базою, посадовими обов’язками, документами, що регламентують роботу директора закладу загальної середньої освіти:

·        Конституція України;

·        Конвенція про права дитини; 

·        Положення концепції Нової Української Школи;

·        Закони України «Про освіту», «Про   повну загальну середню освіту»;

·        Державні стандарти початкової і базової  загальної  середньої  освіти.

·        Наказ МОН України від 09.01.2019 №17 «Про затвердження Порядку проведення інституційного аудиту закладів загальної середньої освіти», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12 березня 2019 року за №250/3322;  

·        Положення про Державну службу якості освіти України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 березня 2018 року № 168.

·        Санітарний регламент для закладів загальної середньої освіти затверджений наказом МОЗ України від 25.09.2020 №2205.

·        Статут Сороківської гімназії.

Як керівник, сприяю формуванню нової організаційної та управлінської культури, позитивного іміджу, беру участь в науково-практичних семінарах, фахових випробуваннях, підвищуючи управлінську компетенцію.  

 

2.     Виконання функціональних обов’язків щодо забезпечення обов’язкової загальної середньої освіти, охоплення навчанням,

збереження контингенту

         Забезпечення обов’язкової якісної загальної середньої освіти є одним із пріоритетних напрямків роботи директора.

         З метою дотримання чинних нормативних документів на початку 2021/2022 н.р. у загальноосвітній школі І-ІІ ступенів с.Сорока розпочався процес поступового переходу до зміни типу закладу (гімназії). А відтак, у 2021/2022  н.р. було укомплектовано 6 класів,  один клас-комплект.  

У гімназії організовано освітній процес за денною, індивідуальною (педагогічний патронаж - 5 учнів),  формами навчання, що забезпечує право кожної дитини на рівний доступ до освіти.

В умовах карантинних обмежень та воєнного стану у періоди з 28.12.21 по 31.12.21, з 13.01.22 по 14.01.22, з 24.02.22 по 31.05.22 усі учні навчалися із використанням технологій дистанційного навчання за допомогою платформи HUMAN.

Станом на 31.05.2022 року в закладі навчалось 63 учні. Із них: у 1-4 класах 22 учні; у 5-9 класах 41 учень. 

 

Зміна

 контингенту учнів за навчальними роками

 

Навчальний рік

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

(зміна типу закладу)

Кількість учнів

68

67

64

63

63

 

Середня наповнюваність класів – 9 учнів (в мин. році 9)

            Відповідно до рішення одинадцяної сесії VІІІ скликання Хоростківської міської ради від 28 вересня 2021 №1142 «Про зміну типу та перейменування загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів с.Сорока на Сороківська гімназія Хоростківської міської ради Тернопільської області»

Закладом було розроблено, схвалено педагогічною радою від 31.08.2021 р. (протокол №8), затверджено директором гімназії освітні програми та навчальні плани на основі державних стандартів.

У 2021/2022 н.р. учні 4 класу продовжили навчання за новим Державним стандартом освіти відповідно до Концепції «Нової української школи». Учнів 1 класу за рахунок державної субвенції було забезпечено партами, а для роботи в класі наочністю, наборами дидиктичних матеріалів, комп’ютерним обладнанням.

Відповідно Порядку зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти, затвердженого наказом МОН України від 16.04.2018 р. №376, згідно заяв батьків, станом на 01.06.2022 вже видано наказ «Про зарахування учнів до 1-х класів 2022-2023 н.р.». До 1 класу зараховано 5 учнів. Аналіз списків дітей 5-річного віку згідно закріпленої території обслуговування засвідчив, що кількість дітей значно зменшується.

3.     Забезпечення навчального закладу кваліфікованими   педагогічними   кадрами, здійснення методичної роботи

Відповідно до Закону України «Про освіту» штатний розпис закладу установлюється закладом освіти на підставі Типових штатних нормативів загальноосвітніх навчальних закладів. Кадрове забезпечення школи здійснюється згідно з навчальними планами.

У 2021/2022 н.р. освітній процес забезпечували 21 педагогічний працівник, бібліотекар та медисна сестра, 6 осіб – технічного та обслуговуючого персоналу. 

Кваліфікаційні рівні вчителів:

-      6  педагогів з вищою категорією;

-     10  –І категорії;

-     3 –ІІ категорії;

-     2 – спеціаліст.

Мають звання 2 педагоги:

-     старший учитель – 2.

            У 2022 році проатестовано 6 педагогів. За результатами атестації:

-      відповідає кваліфікаційній категорії «спеціаліст першої категорії»  - 1 педагог (Волох С.І.);

-      відповідає кваліфікаційній категорії «спеціаліст другої категорії»- бібліотекар (Лошній Г.В.);

Присвоєно звання «старший вчитель» 1 педагогу (Рижук М.М.):

            Присвоєно кваліфікаційні категорії:

-      «спеціаліст другої категорії» - 3 педагогам (Дуткевич Г.Я., Дуткевич М.Б., Тешнер О.В.)

У 2 педагогічних працівників стаж до 10 років, у 9 працівників стаж від 10 до 30 років, у 10 працівників стаж більше 30 років. У 6 педагогічних працівників вік до 40 років, у 7 вік від 40 до 55 років і у 7 працівників вік більше 55 років. У 7 працівників повне тижневе навантаження, у 14 педагогічних працівників неповне навантаження.

З метою підвищення ефективності організації освітнього процесу у 2021/2022 н.р. педагогічний колектив працював  над реалізацією науково-методичної проблеми «Методичний супровід розвитку професійних компетентностей педагогічних працівників і умовах впровадження Концепції «Нова українська школа»».

У навчальному закладі розроблена модель діяльності методичної служби, спланована структура методичної роботи.

У 2021/2022 н.р. активно проходили предметні тижні, методичні засідання, творчі звіти.

У ході впровадження Державних стандартів здійснювався психологічний супровід учасників освітнього процесу. 

З метою забезпечення умов реалізації моніторингу у закладі розроблено Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти Сороківської гімназії Хоростківської міської ради, що схвалено педагогічною радою від 31.08.2021 протокол 8, затверджено наказом директора. 

Проводилося вивчення стану викладання навчальних предметів:

- зарубіжної літератури в 5-9 класах;

- англійської мови в 2-9 класах;

- біології та хімії у 6-9 класах;

- інформатики 5-9 класах.

Матеріали за результатами перевірки узагальнені і обговорені на засіданнях педагогічної ради, прийнято рекомендації щодо усунення недоліків виявлених під час перевірки, намічені заходи щодо підвищення результативності роботи.

Я, як наставник педагогів, систематично беру участь у вебінарах фахової майстерності, підвищую професійний рівень.

Заступник Панасюк І.В. нагороджена грамотою за зайняте І місце в обласному конкурсі на кращу методичну розробку позакласного заходу в контексті реалізації інноваційного освітнього експерименту регіонального рівня «ЕКО-школа» (здоровязбережувальний напрям)

Педагоги забезпечили друк у фахових виданнях, на сторінках учительського журналу «Он-лайн», «Методичного порталу», «На урок».    

З метою активізації методичної роботи в 2021/2022 н.р. були проведені засідання педагогічних рад.

Протягом 2021 року всі вчителі пройшли курси підвищення  кваліфікації, набрали не менше 30 годин. Найпопулярнішими були курси при ТОКІППО, на  платформах EdEra, Prometheus «На Урок», «Всеосвіта». Учителі систематично підвищували  педагогічну майстерність, методичний і науковий рівень, психологічну підготовку. Педагоги удосконалювали педагогічну майстерність шляхом самоосвіти, проходження підвищення кваліфікації в ТОКІППО.

            Аналіз результатів діяльності педагогів закладу щодо ведення шкільної документації свідчить про те, що усі педагогічні працівники вчасно проводять записи у класних журналах.

            У 2021/2022 н.р. порушувала вимоги Інструкції з ведення ділової документації педагог Ольховецька О.С.

            Дистанційне навчання, яке у закладі почали впроваджувати через карантинні заходи у  зв'язку із епідемією коронавірусу COVID - 19 ще у 2019-2020 н.р., надало додаткові можливості виробити нові підходи до  організації освітнього процесу із застосуванням технологій дистанційного навчання. На педагогічній раді обрано платформу для дистанційного навчання HUMAN. Для проведення уроків та заходів педагоги використовували відеоінструменти синхронного режиму Google Meet, а також асинхронного - робота на платформах  Googleclassroom, На урок, «Мій клас», «Всеосвіта».

            Удосконалення методичної роботи навчального закладу шляхом впровадження ІКТ-технологій знаходять застосування в багатьох напрямах навчання, упроваджуються нові форми спілкування через соціальні мережі: фейсбук, інстаграм, вайбер.

4.     Навчальна діяльність здобувачів освіти, участь в олімпіадах

Встановлено, що здобувачі освіти 5-9 класів у кількості 40 учнів закінчили навчальний рік на:

високий рівень – 3 учні (7,5%),

достатній - 31 учень (77,5%),

середній - 6 учнів (15 %),

початковий - 0 учнів (0% ).        

Якісна успішність  становить 85%  

            Відповідно до п.4 Порядку переведення учнів (вихованців) закладу загальної середньої освіти до наступного року навчання, на підставі рішення педагогічної ради від 31.05.2022 протокол №4, переведено усі учні 1-8 класів

Згідно наказів Міністерства освіти і науки здобувачів освіти 4, 9 класів звільнено від проходження державної підсумкової атестації.

У 2021-2022 н.р.  отримали свідоцтва про здобуття базової середньої освіти з відзнакою Бойко Мар’яна Володимирівна;

            Кількість нагороджених Похвальними листами складає 3 учні: Панасюк Х.М., Музичка С.В., Бойко М.В.

            У 2021-2022 н.р.  для учнів 3-4-х класів НУШ   проведено формувальне і підсумкове оцінювання. Тому зменшилась кількість нагороджених Похвальними листами серед учнів початкової школи.

            За результатами підсумкових протоколів комісій переможцями та призерами ІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад став:

·   Біленький Степан, 8 клас – трудове навчання (ІІІ місце)

Протягом 2021/2022 навчального року обдаровані діти залучалися до участі у різноманітних заходах, конкурсах, турнірах, змаганнях. Музичка Денис учень 8 класу переможець ІІІ етапу Всеукраїнського конкурсу учнівської творчості у номінації «Історія України і державотворення» (керівник Пакон О.Г.), Панасюк Христина учениця 5 класу переможець обласного етапу Всеукраїнського конкурсу дослідницько-експериментальних робіт з природознавства «Юний дослідник» (керівник Панасюк І.В.), також учні нашої гімназії взяли участь в обласному відеоконкурсі «Рухова активність – здоровий спосіб життя – здорова нація» під час карантину, який був проведений обласним центром фізичного здоров’я населення «Спорт для всіх». За результатами відео конкурсу 12 учнів відзначені грамотами. Відповідно до положення про конкурс відео з участю наших учнів увійшло у десятку найпопулярніших.

Учні 9 класу взяли участь в онлайн-конкурсі «Кмітливі інформатики», який був проведений Заліщицьким фаховим коледжем ім. Є. Храпливого Національного університету біоресурсів і природокористування України. 5 учнів отримали диплом ІІІ ступеня, а 2 учні диплом учасника.

Також учні неодноразово брали участь в інтернет конкурсах та олімпіадах, які організовує освітній проект «На урок», «Всеосвіта», «Олімпіс» та інші.

Роботу з даного питання удосконалювати та покращувати. Забезпечувати результативність.

Аналіз якісного складу та освітнього рівня педагогічних працівників закладу, дозволяють зробити висновок про можливість проведення освітнього процесу на достатньо високому рівні.

 

5.     Виховна та позакласна робота, діяльність учнівського самоврядування, участь у проєктах, профілактика правопорушень, профорієнтаційна робота, інноваційна діяльність

Виховна робота у закладі здійснювалася відповідно до Основних орієнтирів виховання учнів 1-9-х класів загальноосвітніх навчальних закладів, відбувається за напрямами: робота методичної спільноти класних керівників; робота з батьками; попередження травматизму; профілактика правопорушень серед молоді; збереження здоров’я учасників освітнього процесу; спортивно-масова робота; робота з військово-патріотичного напряму; робота учнівського самоврядування.

Протягом навчального року заплановані і проведені предметні тижні, традиційні заходи, заходи до календарних та державних свят, проводилася активна робота щодо організації учнівського самоврядування. У зв’язку з карантинними обмеженнями та воєнним станом та організацією навчання з використанням дистанційних технологій ряд виховних заходів проведено в онлайн-форматі.

            З метою розвитку творчості учнів, їх здібностей, талантів, формування естетичного смаку, здорового способу життя, на задоволення потреб учнів щодо реалізації їх особистості цьогоріч було організовано роботу 2 гуртків.

За ініціативи та підтримки активних членів учнівського самоврядування було проведено заходи та свята. Так, цікаво та нестандартно пройшли День знань, День захисника України, День миру, День вчителя, День цивільного захисту, День української писемності та мови, заходи до Дня Святого Миколая, День Соборності, День молитви за Україну, День памяті героїв Крут, День водно-болотних угідь, День безпечного Інтернету Свято 8 березня, День української хустки, День єднання тощо. У зв’язку з воєнним станом, нетрадиційно, в онлайн режимі, відбулися свята до Дня матері,  Дня вишиванки .

Попередження та профілактика негативних проявів серед підлітків є пріоритетним напрямком діяльності педагогічного колективу. Соціальним педагогом проведено ряд інформаційно-просвітницьких заходів щодо запобігання торгівлі, експлуатації та жорстокого поводження з дітьми. Тому, злочинів в цьому навчальному році не зафіксовано.

Систематично адміністрацією здійснювався контроль за відвідуванням учнями навчальних занять. У школі заведено журнал контролю відвідування учнями навчальних занять. Щодня  фіксувалися дані про відсутніх учнів 1-9 класів

Переконаний, професійна підготовка молоді починається зі шкільних років. Завдання     навчального закладу – підготувати підростаюче покоління до свідомого вибору професії. Тому, проводилися онлайн-зустрічі учнів з представниками вищих навчальних закладів,  з метою вибору  майбутньої професії.

 

6.     Соціальний захист, збереження здоров’я,  медичне обслуговування, організація  харчування

Згідно соціального паспорту кількість категорійних учнів в 2021/2022 н. р. становить 14 (22%), з них 2 учнів – діти сироти, 11 учнів – діти з багатодітних сімей, 1 учень – дитина-інвалід.

З опікунами дітей-сиріт підтримується постійний зв'язок класними керівниками, практичним психологом, адміністрацією. 

За звітний період 2021/2022н.р. у Сороківській гімназії здійснювалося якісне медичне забезпечення учасників освітнього процесу, яке організоване відповідно до Законів України «Про освіту», «Про охорону дитинства», постанови Кабінету Міністрів України №1318 від 08.12.2009р. «Про затвердження порядку здійснення медичного обслуговування учнів загальноосвітніх навчальних закладів», наказу МОЗ України від №682 16.08.2010 «Про удосконалення медичного обслуговування учнів загальноосвітніх навчальних закладів».

Навчальний рік розпочався з дотриманням протиепідемічних заходів відповідно до постанови головного державного санітарного лікаря від 22.08.2020 №50 «Про затвердження протиепідемічних заходів у закладах освіти на період карантину у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби». А саме:

- допуск до роботи працівників здійснювався лише за умови використання засобів індивідуального захисту та тільки після проведення термометрії безконтактним термометром із зазначенням в журналі огляду працівників на наявність респіраторних захворювань;

- на всіх входах до закладу організовані місця для обробки рук антисептичними засобами;

-  розроблені маршрути руху здобувачів освіти, що полегшило організацію двостороннього руху коридорами з метою уникнення скупчення учасників освітнього процесу;

- пересування учнів між навчальними кабінетами було мінімізованим шляхом проведення занять впродовж дня для одного і того ж класу в одному кабінеті;

- проводилось провітрювання впродовж 10 хвилин та вологе прибирання;

- після закінчення занять у кінці робочого дня проводилось очищення і дезінфекція поверхонь (в тому числі дверних ручок, столів, місць для сидіння, тощо);

-  заборонений  допуск до закладу батьків або супроводжуючих осіб.

Медичний огляд у 2021 році було проведено не усім учням закладу у зв’язку зі складною епідемічною ситуацією.

Медичне обслуговування працівників організовано на базі Хоростківської амбулаторії загальної практики сімейної медицини. 

Працівники харчоблоку проходили медичні огляди два рази на рік. Результати профогляду фіксувалися в санітарних книжках установленого зразка, які реєструються і зберігаються у сестри медичної.

Одним з першочергових завдань навчального закладу є збереження здоров’я учнів, а саме створення умов для організації збалансованого харчування. Відповідно до постанови головного державного санітарного лікаря від 22.08.2020 №50 «Про затвердження протиепідемічних заходів у закладах освіти на період карантину у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби» в організації  харчування дітей у цьому навчальному році  було внесено корективи:

- заборона самообслуговування, робота питних фонтанчиків;

- харчування за окремим графіком різних вікових категорій учнів;

відстань між столами  збільшено до 1,5 м

- за одним столом  розміщувалося 4 особи.

            У закладі продовжувалося впровадження  Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР).

Проведено моніторингове дослідження якості організації харчування та обслуговування учнів в їдальні, результати якого свідчать про те, що в цілому організація харчування та обслуговування учнів у їдальні є задовільною.

7.     Стан охорони праці та безпеки життєдіяльності, дитячого травматизму

Система освіти та процес навчання мають бути безпечним простором. Одним із надважливих завдань директора вважаю організацію системного підходу з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності. Уся система діяльності закладу з охорони праці узагальнена в розроблену структурну схему. На початок навчального року оформлено всі необхідні акти-дозволи на проведення навчальних занять у кабінетах і приміщеннях підвищеної небезпеки, на експлуатацію харчоблоку та акт санітарно-технічного стану закладу.

Питання ОП та БЖД обговорювалися на нарадах, педагогічних радах, адміністративних та оперативних нарадах, батьківських зборах.

З учнями проведено ряд заходів:

-      тиждень безпеки дорожнього руху;

-      тижні безпеки життєдіяльності,

-      День охорони праці.

-      спланована робота класних керівників та вчителів (виховні бесіди, чергування класів та вчителів) в напрямку вирішення питань виховної роботи в класах щодо попередження дитячого травматизму

Робота з даного питання в закладі є постійною та систематичною. Аналіз стану охорони праці, дитячого травматизму обговорюється на нарадах,  при директорові, адміністративних та оперативних нарадах, батьківських зборах. Як результат, протягом навчального року травмування здобувачів освіти під час освітнього процесу зафіксовано не було.

8.       Моральне та матеріальне стимулювання учнів і педагогічних працівників

У жовтні 2021 року з нагоди свята Дня працівника освіти грамотою була нагороджена Паскарик В.І. – вчитель початкових класів.

У жовтні 2021 року педагогічні працівники отримали премії, у розмірі 50 % від посадового окладу.

Впродовж навчального року учні, які досягнули успіхів у життєдіяльності закладу були нагороджені грамотами.

 

9.     Зміцнення матеріально-технічної бази, співпраця з громадськістю,

аналіз звернень громадян

Адміністрація Сороківської гімназії Хоростківської міської ради спільно із трудовим колективом, міською владою, батьківською громадськістю, спонсорами постійно працює над удосконаленням матеріально-технічної бази.

Детальний аналіз щодо ремонту, поповнення та розвитку навчальних кабінетів, приміщень закладу буде проведено в серпні на засіданні педагогічної ради, у вересні – на засіданні загальношкільного батьківського комітету.

На особистому прийомі директора за звітний період було зафіксовано усні звернення. Письмові звернення – відсутні.

У ході роботи зі зверненнями громадянам надавалися мотивовані висновки, відповіді, які містили об’єктивний аналіз. Скарги – відсутні.

 

10.  Аналіз виконання завдань, перспективний план розвитку закладу

Аналізуючи виконання перспективного план розвитку закладу на 2021/2022 н.р., поставлені завдання здебільшого виконані.

Зміна типу закладу в 2021/2022 н.р. передбачає кропітку роботу щодо розроблення та затвердження установчих документів: статуту гімнізії, сратегічного плану розвитку закладу на 2021/2026 рр., правил внутрішнього трудового розпорядку тощо.

Стратегічними об’єктами визначено:

-  Поточний ремонт навчальних кабінетів;

-  Ремонт у шкільній їдальні;

Перспективними завданнями є:

-      Створення безпечного комфортного освітнього середовища.

-      Інноваційна діяльність закладу.

-      Дотримання педагогами принципів академічної доброчесності, критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів. 

-      Забезпечення відповідності семестрового та річного оцінювання.

-      Забезпечення результативної участі учнів в обласних олімпіадах, конкурсах.

-      Покращення та забезпечення результативної участі учнів в обласному етапі конкурсів знавців української мови ім. П. Яцика та учнівської молоді ім. Т. Шевченка.

-      Практикувати участь у дистанційних конкурсах та акціях, екскурсій з використанням дистанційних технологій.

-      Впроваджувати активні, цікаві, новітні форми, проведення виховних годин (квести, флешмоби, ігри тощо);

-      Спільно з представниками учнівського самоврядування здійснити корекцію річного плану роботи школи (відмінити неактуальні заходи), залишивши практичні, інноваційні заходи;

-      Посилити заходи щодо попередження дитячого травматизму шляхом  демонстрації відеороликів, практичного відпрацювання дій в надзвичайних ситуаціях.

-      Забезпечити дотримання Правил поведінки здобувачів освіти.

-      Проводити антибулінгову політику.

Отож, аналіз зроблено, чітко визначено траєкторію руху щодо створення безпечних умов перебування учнів, педагогів, батьків у закладі. Як керівник намагаюся системно аналізувати проблеми, бачити перспективу, прогнозувати результати, забезпечувати постійний рух вперед.

Ми готові до нових здобутків і звершень.

 

Немає коментарів:

Дописати коментар

  Шановні відвідувачі!                Вітаємо вас на сторінках нашого офіційного веб-сайту!                Попередні сайти  https://schoo...