Сторінки

Річний звіт

 

ЗВІТ

директора Сороківської гімназії

Хоростківської міської ради

Тернопільської області

Рижук В.Р.

за 2021/2022 н.р.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.   Управління закладом в сучасних умовах

В умовах сучасних змін цілі освіти набувають нового трактування та кожний заклад освіти має право йти власним шляхом, самостійно вирішувати і обирати унікальні напрями свого розвитку, необхідні для успішного становлення особистості, реального зростання можливостей для кожного. Тому, впродовж 2021/2022 н.р. трудовий колектив створював сучасний освітній простір, діяльнісне середовище, орієнтувався на компетентнісний заклад, запроваджував нові механізми професійного зростання вчителів.

Вважаю, що успішне управління закладом залежить від активної та творчої участі педагогів, ефективної взаємодії та роботи у команді, реалізації принципів дитиноцентризму та педагогіки партнерства. У своїй діяльності керувався нормативно-правовою базою, посадовими обов’язками, документами, що регламентують роботу директора закладу загальної середньої освіти:

·        Конституція України;

·        Конвенція про права дитини; 

·        Положення концепції Нової Української Школи;

·        Закони України «Про освіту», «Про   повну загальну середню освіту»;

·        Державні стандарти початкової і базової  загальної  середньої  освіти.

·        Наказ МОН України від 09.01.2019 №17 «Про затвердження Порядку проведення інституційного аудиту закладів загальної середньої освіти», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12 березня 2019 року за №250/3322;  

·        Положення про Державну службу якості освіти України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 березня 2018 року № 168.

·        Санітарний регламент для закладів загальної середньої освіти затверджений наказом МОЗ України від 25.09.2020 №2205.

·        Статут Сороківської гімназії.

Як керівник, сприяю формуванню нової організаційної та управлінської культури, позитивного іміджу, беру участь в науково-практичних семінарах, фахових випробуваннях, підвищуючи управлінську компетенцію.  

 

2.     Виконання функціональних обов’язків щодо забезпечення обов’язкової загальної середньої освіти, охоплення навчанням,

збереження контингенту

         Забезпечення обов’язкової якісної загальної середньої освіти є одним із пріоритетних напрямків роботи директора.

         З метою дотримання чинних нормативних документів на початку 2021/2022 н.р. у загальноосвітній школі І-ІІ ступенів с.Сорока розпочався процес поступового переходу до зміни типу закладу (гімназії). А відтак, у 2021/2022  н.р. було укомплектовано 6 класів,  один клас-комплект.  

У гімназії організовано освітній процес за денною, індивідуальною (педагогічний патронаж - 5 учнів),  формами навчання, що забезпечує право кожної дитини на рівний доступ до освіти.

В умовах карантинних обмежень та воєнного стану у періоди з 28.12.21 по 31.12.21, з 13.01.22 по 14.01.22, з 24.02.22 по 31.05.22 усі учні навчалися із використанням технологій дистанційного навчання за допомогою платформи HUMAN.

Станом на 31.05.2022 року в закладі навчалось 63 учні. Із них: у 1-4 класах 22 учні; у 5-9 класах 41 учень. 

 

Зміна

 контингенту учнів за навчальними роками

 

Навчальний рік

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

(зміна типу закладу)

Кількість учнів

68

67

64

63

63

 

Середня наповнюваність класів – 9 учнів (в мин. році 9)

            Відповідно до рішення одинадцяної сесії VІІІ скликання Хоростківської міської ради від 28 вересня 2021 №1142 «Про зміну типу та перейменування загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів с.Сорока на Сороківська гімназія Хоростківської міської ради Тернопільської області»

Закладом було розроблено, схвалено педагогічною радою від 31.08.2021 р. (протокол №8), затверджено директором гімназії освітні програми та навчальні плани на основі державних стандартів.

У 2021/2022 н.р. учні 4 класу продовжили навчання за новим Державним стандартом освіти відповідно до Концепції «Нової української школи». Учнів 1 класу за рахунок державної субвенції було забезпечено партами, а для роботи в класі наочністю, наборами дидиктичних матеріалів, комп’ютерним обладнанням.

Відповідно Порядку зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти, затвердженого наказом МОН України від 16.04.2018 р. №376, згідно заяв батьків, станом на 01.06.2022 вже видано наказ «Про зарахування учнів до 1-х класів 2022-2023 н.р.». До 1 класу зараховано 5 учнів. Аналіз списків дітей 5-річного віку згідно закріпленої території обслуговування засвідчив, що кількість дітей значно зменшується.

3.     Забезпечення навчального закладу кваліфікованими   педагогічними   кадрами, здійснення методичної роботи

Відповідно до Закону України «Про освіту» штатний розпис закладу установлюється закладом освіти на підставі Типових штатних нормативів загальноосвітніх навчальних закладів. Кадрове забезпечення школи здійснюється згідно з навчальними планами.

У 2021/2022 н.р. освітній процес забезпечували 21 педагогічний працівник, бібліотекар та медисна сестра, 6 осіб – технічного та обслуговуючого персоналу. 

Кваліфікаційні рівні вчителів:

-      6  педагогів з вищою категорією;

-     10  –І категорії;

-     3 –ІІ категорії;

-     2 – спеціаліст.

Мають звання 2 педагоги:

-     старший учитель – 2.

            У 2022 році проатестовано 6 педагогів. За результатами атестації:

-      відповідає кваліфікаційній категорії «спеціаліст першої категорії»  - 1 педагог (Волох С.І.);

-      відповідає кваліфікаційній категорії «спеціаліст другої категорії»- бібліотекар (Лошній Г.В.);

Присвоєно звання «старший вчитель» 1 педагогу (Рижук М.М.):

            Присвоєно кваліфікаційні категорії:

-      «спеціаліст другої категорії» - 3 педагогам (Дуткевич Г.Я., Дуткевич М.Б., Тешнер О.В.)

У 2 педагогічних працівників стаж до 10 років, у 9 працівників стаж від 10 до 30 років, у 10 працівників стаж більше 30 років. У 6 педагогічних працівників вік до 40 років, у 7 вік від 40 до 55 років і у 7 працівників вік більше 55 років. У 7 працівників повне тижневе навантаження, у 14 педагогічних працівників неповне навантаження.

З метою підвищення ефективності організації освітнього процесу у 2021/2022 н.р. педагогічний колектив працював  над реалізацією науково-методичної проблеми «Методичний супровід розвитку професійних компетентностей педагогічних працівників і умовах впровадження Концепції «Нова українська школа»».

У навчальному закладі розроблена модель діяльності методичної служби, спланована структура методичної роботи.

У 2021/2022 н.р. активно проходили предметні тижні, методичні засідання, творчі звіти.

У ході впровадження Державних стандартів здійснювався психологічний супровід учасників освітнього процесу. 

З метою забезпечення умов реалізації моніторингу у закладі розроблено Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти Сороківської гімназії Хоростківської міської ради, що схвалено педагогічною радою від 31.08.2021 протокол 8, затверджено наказом директора. 

Проводилося вивчення стану викладання навчальних предметів:

- зарубіжної літератури в 5-9 класах;

- англійської мови в 2-9 класах;

- біології та хімії у 6-9 класах;

- інформатики 5-9 класах.

Матеріали за результатами перевірки узагальнені і обговорені на засіданнях педагогічної ради, прийнято рекомендації щодо усунення недоліків виявлених під час перевірки, намічені заходи щодо підвищення результативності роботи.

Я, як наставник педагогів, систематично беру участь у вебінарах фахової майстерності, підвищую професійний рівень.

Заступник Панасюк І.В. нагороджена грамотою за зайняте І місце в обласному конкурсі на кращу методичну розробку позакласного заходу в контексті реалізації інноваційного освітнього експерименту регіонального рівня «ЕКО-школа» (здоровязбережувальний напрям)

Педагоги забезпечили друк у фахових виданнях, на сторінках учительського журналу «Он-лайн», «Методичного порталу», «На урок».    

З метою активізації методичної роботи в 2021/2022 н.р. були проведені засідання педагогічних рад.

Протягом 2021 року всі вчителі пройшли курси підвищення  кваліфікації, набрали не менше 30 годин. Найпопулярнішими були курси при ТОКІППО, на  платформах EdEra, Prometheus «На Урок», «Всеосвіта». Учителі систематично підвищували  педагогічну майстерність, методичний і науковий рівень, психологічну підготовку. Педагоги удосконалювали педагогічну майстерність шляхом самоосвіти, проходження підвищення кваліфікації в ТОКІППО.

            Аналіз результатів діяльності педагогів закладу щодо ведення шкільної документації свідчить про те, що усі педагогічні працівники вчасно проводять записи у класних журналах.

            У 2021/2022 н.р. порушувала вимоги Інструкції з ведення ділової документації педагог Ольховецька О.С.

            Дистанційне навчання, яке у закладі почали впроваджувати через карантинні заходи у  зв'язку із епідемією коронавірусу COVID - 19 ще у 2019-2020 н.р., надало додаткові можливості виробити нові підходи до  організації освітнього процесу із застосуванням технологій дистанційного навчання. На педагогічній раді обрано платформу для дистанційного навчання HUMAN. Для проведення уроків та заходів педагоги використовували відеоінструменти синхронного режиму Google Meet, а також асинхронного - робота на платформах  Googleclassroom, На урок, «Мій клас», «Всеосвіта».

            Удосконалення методичної роботи навчального закладу шляхом впровадження ІКТ-технологій знаходять застосування в багатьох напрямах навчання, упроваджуються нові форми спілкування через соціальні мережі: фейсбук, інстаграм, вайбер.

4.     Навчальна діяльність здобувачів освіти, участь в олімпіадах

Встановлено, що здобувачі освіти 5-9 класів у кількості 40 учнів закінчили навчальний рік на:

високий рівень – 3 учні (7,5%),

достатній - 31 учень (77,5%),

середній - 6 учнів (15 %),

початковий - 0 учнів (0% ).        

Якісна успішність  становить 85%  

            Відповідно до п.4 Порядку переведення учнів (вихованців) закладу загальної середньої освіти до наступного року навчання, на підставі рішення педагогічної ради від 31.05.2022 протокол №4, переведено усі учні 1-8 класів

Згідно наказів Міністерства освіти і науки здобувачів освіти 4, 9 класів звільнено від проходження державної підсумкової атестації.

У 2021-2022 н.р.  отримали свідоцтва про здобуття базової середньої освіти з відзнакою Бойко Мар’яна Володимирівна;

            Кількість нагороджених Похвальними листами складає 3 учні: Панасюк Х.М., Музичка С.В., Бойко М.В.

            У 2021-2022 н.р.  для учнів 3-4-х класів НУШ   проведено формувальне і підсумкове оцінювання. Тому зменшилась кількість нагороджених Похвальними листами серед учнів початкової школи.

            За результатами підсумкових протоколів комісій переможцями та призерами ІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад став:

·   Біленький Степан, 8 клас – трудове навчання (ІІІ місце)

Протягом 2021/2022 навчального року обдаровані діти залучалися до участі у різноманітних заходах, конкурсах, турнірах, змаганнях. Музичка Денис учень 8 класу переможець ІІІ етапу Всеукраїнського конкурсу учнівської творчості у номінації «Історія України і державотворення» (керівник Пакон О.Г.), Панасюк Христина учениця 5 класу переможець обласного етапу Всеукраїнського конкурсу дослідницько-експериментальних робіт з природознавства «Юний дослідник» (керівник Панасюк І.В.), також учні нашої гімназії взяли участь в обласному відеоконкурсі «Рухова активність – здоровий спосіб життя – здорова нація» під час карантину, який був проведений обласним центром фізичного здоров’я населення «Спорт для всіх». За результатами відео конкурсу 12 учнів відзначені грамотами. Відповідно до положення про конкурс відео з участю наших учнів увійшло у десятку найпопулярніших.

Учні 9 класу взяли участь в онлайн-конкурсі «Кмітливі інформатики», який був проведений Заліщицьким фаховим коледжем ім. Є. Храпливого Національного університету біоресурсів і природокористування України. 5 учнів отримали диплом ІІІ ступеня, а 2 учні диплом учасника.

Також учні неодноразово брали участь в інтернет конкурсах та олімпіадах, які організовує освітній проект «На урок», «Всеосвіта», «Олімпіс» та інші.

Роботу з даного питання удосконалювати та покращувати. Забезпечувати результативність.

Аналіз якісного складу та освітнього рівня педагогічних працівників закладу, дозволяють зробити висновок про можливість проведення освітнього процесу на достатньо високому рівні.

 

5.     Виховна та позакласна робота, діяльність учнівського самоврядування, участь у проєктах, профілактика правопорушень, профорієнтаційна робота, інноваційна діяльність

Виховна робота у закладі здійснювалася відповідно до Основних орієнтирів виховання учнів 1-9-х класів загальноосвітніх навчальних закладів, відбувається за напрямами: робота методичної спільноти класних керівників; робота з батьками; попередження травматизму; профілактика правопорушень серед молоді; збереження здоров’я учасників освітнього процесу; спортивно-масова робота; робота з військово-патріотичного напряму; робота учнівського самоврядування.

Протягом навчального року заплановані і проведені предметні тижні, традиційні заходи, заходи до календарних та державних свят, проводилася активна робота щодо організації учнівського самоврядування. У зв’язку з карантинними обмеженнями та воєнним станом та організацією навчання з використанням дистанційних технологій ряд виховних заходів проведено в онлайн-форматі.

            З метою розвитку творчості учнів, їх здібностей, талантів, формування естетичного смаку, здорового способу життя, на задоволення потреб учнів щодо реалізації їх особистості цьогоріч було організовано роботу 2 гуртків.

За ініціативи та підтримки активних членів учнівського самоврядування було проведено заходи та свята. Так, цікаво та нестандартно пройшли День знань, День захисника України, День миру, День вчителя, День цивільного захисту, День української писемності та мови, заходи до Дня Святого Миколая, День Соборності, День молитви за Україну, День памяті героїв Крут, День водно-болотних угідь, День безпечного Інтернету Свято 8 березня, День української хустки, День єднання тощо. У зв’язку з воєнним станом, нетрадиційно, в онлайн режимі, відбулися свята до Дня матері,  Дня вишиванки .

Попередження та профілактика негативних проявів серед підлітків є пріоритетним напрямком діяльності педагогічного колективу. Соціальним педагогом проведено ряд інформаційно-просвітницьких заходів щодо запобігання торгівлі, експлуатації та жорстокого поводження з дітьми. Тому, злочинів в цьому навчальному році не зафіксовано.

Систематично адміністрацією здійснювався контроль за відвідуванням учнями навчальних занять. У школі заведено журнал контролю відвідування учнями навчальних занять. Щодня  фіксувалися дані про відсутніх учнів 1-9 класів

Переконаний, професійна підготовка молоді починається зі шкільних років. Завдання     навчального закладу – підготувати підростаюче покоління до свідомого вибору професії. Тому, проводилися онлайн-зустрічі учнів з представниками вищих навчальних закладів,  з метою вибору  майбутньої професії.

 

6.     Соціальний захист, збереження здоров’я,  медичне обслуговування, організація  харчування

Згідно соціального паспорту кількість категорійних учнів в 2021/2022 н. р. становить 14 (22%), з них 2 учнів – діти сироти, 11 учнів – діти з багатодітних сімей, 1 учень – дитина-інвалід.

З опікунами дітей-сиріт підтримується постійний зв'язок класними керівниками, практичним психологом, адміністрацією. 

За звітний період 2021/2022н.р. у Сороківській гімназії здійснювалося якісне медичне забезпечення учасників освітнього процесу, яке організоване відповідно до Законів України «Про освіту», «Про охорону дитинства», постанови Кабінету Міністрів України №1318 від 08.12.2009р. «Про затвердження порядку здійснення медичного обслуговування учнів загальноосвітніх навчальних закладів», наказу МОЗ України від №682 16.08.2010 «Про удосконалення медичного обслуговування учнів загальноосвітніх навчальних закладів».

Навчальний рік розпочався з дотриманням протиепідемічних заходів відповідно до постанови головного державного санітарного лікаря від 22.08.2020 №50 «Про затвердження протиепідемічних заходів у закладах освіти на період карантину у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби». А саме:

- допуск до роботи працівників здійснювався лише за умови використання засобів індивідуального захисту та тільки після проведення термометрії безконтактним термометром із зазначенням в журналі огляду працівників на наявність респіраторних захворювань;

- на всіх входах до закладу організовані місця для обробки рук антисептичними засобами;

-  розроблені маршрути руху здобувачів освіти, що полегшило організацію двостороннього руху коридорами з метою уникнення скупчення учасників освітнього процесу;

- пересування учнів між навчальними кабінетами було мінімізованим шляхом проведення занять впродовж дня для одного і того ж класу в одному кабінеті;

- проводилось провітрювання впродовж 10 хвилин та вологе прибирання;

- після закінчення занять у кінці робочого дня проводилось очищення і дезінфекція поверхонь (в тому числі дверних ручок, столів, місць для сидіння, тощо);

-  заборонений  допуск до закладу батьків або супроводжуючих осіб.

Медичний огляд у 2021 році було проведено не усім учням закладу у зв’язку зі складною епідемічною ситуацією.

Медичне обслуговування працівників організовано на базі Хоростківської амбулаторії загальної практики сімейної медицини. 

Працівники харчоблоку проходили медичні огляди два рази на рік. Результати профогляду фіксувалися в санітарних книжках установленого зразка, які реєструються і зберігаються у сестри медичної.

Одним з першочергових завдань навчального закладу є збереження здоров’я учнів, а саме створення умов для організації збалансованого харчування. Відповідно до постанови головного державного санітарного лікаря від 22.08.2020 №50 «Про затвердження протиепідемічних заходів у закладах освіти на період карантину у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби» в організації  харчування дітей у цьому навчальному році  було внесено корективи:

- заборона самообслуговування, робота питних фонтанчиків;

- харчування за окремим графіком різних вікових категорій учнів;

відстань між столами  збільшено до 1,5 м

- за одним столом  розміщувалося 4 особи.

            У закладі продовжувалося впровадження  Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР).

Проведено моніторингове дослідження якості організації харчування та обслуговування учнів в їдальні, результати якого свідчать про те, що в цілому організація харчування та обслуговування учнів у їдальні є задовільною.

7.     Стан охорони праці та безпеки життєдіяльності, дитячого травматизму

Система освіти та процес навчання мають бути безпечним простором. Одним із надважливих завдань директора вважаю організацію системного підходу з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності. Уся система діяльності закладу з охорони праці узагальнена в розроблену структурну схему. На початок навчального року оформлено всі необхідні акти-дозволи на проведення навчальних занять у кабінетах і приміщеннях підвищеної небезпеки, на експлуатацію харчоблоку та акт санітарно-технічного стану закладу.

Питання ОП та БЖД обговорювалися на нарадах, педагогічних радах, адміністративних та оперативних нарадах, батьківських зборах.

З учнями проведено ряд заходів:

-      тиждень безпеки дорожнього руху;

-      тижні безпеки життєдіяльності,

-      День охорони праці.

-      спланована робота класних керівників та вчителів (виховні бесіди, чергування класів та вчителів) в напрямку вирішення питань виховної роботи в класах щодо попередження дитячого травматизму

Робота з даного питання в закладі є постійною та систематичною. Аналіз стану охорони праці, дитячого травматизму обговорюється на нарадах,  при директорові, адміністративних та оперативних нарадах, батьківських зборах. Як результат, протягом навчального року травмування здобувачів освіти під час освітнього процесу зафіксовано не було.

8.       Моральне та матеріальне стимулювання учнів і педагогічних працівників

У жовтні 2021 року з нагоди свята Дня працівника освіти грамотою була нагороджена Паскарик В.І. – вчитель початкових класів.

У жовтні 2021 року педагогічні працівники отримали премії, у розмірі 50 % від посадового окладу.

Впродовж навчального року учні, які досягнули успіхів у життєдіяльності закладу були нагороджені грамотами.

 

9.     Зміцнення матеріально-технічної бази, співпраця з громадськістю,

аналіз звернень громадян

Адміністрація Сороківської гімназії Хоростківської міської ради спільно із трудовим колективом, міською владою, батьківською громадськістю, спонсорами постійно працює над удосконаленням матеріально-технічної бази.

Детальний аналіз щодо ремонту, поповнення та розвитку навчальних кабінетів, приміщень закладу буде проведено в серпні на засіданні педагогічної ради, у вересні – на засіданні загальношкільного батьківського комітету.

На особистому прийомі директора за звітний період було зафіксовано усні звернення. Письмові звернення – відсутні.

У ході роботи зі зверненнями громадянам надавалися мотивовані висновки, відповіді, які містили об’єктивний аналіз. Скарги – відсутні.

 

10.  Аналіз виконання завдань, перспективний план розвитку закладу

Аналізуючи виконання перспективного план розвитку закладу на 2021/2022 н.р., поставлені завдання здебільшого виконані.

Зміна типу закладу в 2021/2022 н.р. передбачає кропітку роботу щодо розроблення та затвердження установчих документів: статуту гімнізії, сратегічного плану розвитку закладу на 2021/2026 рр., правил внутрішнього трудового розпорядку тощо.

Стратегічними об’єктами визначено:

-  Поточний ремонт навчальних кабінетів;

-  Ремонт у шкільній їдальні;

Перспективними завданнями є:

-      Створення безпечного комфортного освітнього середовища.

-      Інноваційна діяльність закладу.

-      Дотримання педагогами принципів академічної доброчесності, критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів. 

-      Забезпечення відповідності семестрового та річного оцінювання.

-      Забезпечення результативної участі учнів в обласних олімпіадах, конкурсах.

-      Покращення та забезпечення результативної участі учнів в обласному етапі конкурсів знавців української мови ім. П. Яцика та учнівської молоді ім. Т. Шевченка.

-      Практикувати участь у дистанційних конкурсах та акціях, екскурсій з використанням дистанційних технологій.

-      Впроваджувати активні, цікаві, новітні форми, проведення виховних годин (квести, флешмоби, ігри тощо);

-      Спільно з представниками учнівського самоврядування здійснити корекцію річного плану роботи школи (відмінити неактуальні заходи), залишивши практичні, інноваційні заходи;

-      Посилити заходи щодо попередження дитячого травматизму шляхом  демонстрації відеороликів, практичного відпрацювання дій в надзвичайних ситуаціях.

-      Забезпечити дотримання Правил поведінки здобувачів освіти.

-      Проводити антибулінгову політику.

Отож, аналіз зроблено, чітко визначено траєкторію руху щодо створення безпечних умов перебування учнів, педагогів, батьків у закладі. Як керівник намагаюся системно аналізувати проблеми, бачити перспективу, прогнозувати результати, забезпечувати постійний рух вперед.

Ми готові до нових здобутків і звершень.

 

Немає коментарів:

Дописати коментар

  Шановні відвідувачі!                Вітаємо вас на сторінках нашого офіційного веб-сайту!                Попередні сайти  https://schoo...