СОРОКІВСЬКА
ГІМНАЗІЯ
ХОРОСТКІВСЬКОЇ
МІСЬКОЇ РАДИ
ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ
ОБЛАСТІ
НАКАЗ
19.09.2024
с.Сорока
№79-од
Про
підсумки проведення комплексного самооцінювання освітніх і управлінських процесів Сороківської гімназії
Хоростківської міської ради
Відповідно
до вимог частини третьої статті 41 Закону України «Про освіту», частини другої статті 42 Закону України «Про повну
загальну середню освіту», наказу Міністерства
освіти і науки України від 30.11.2020 № 1480 «Про затвердження
методичних рекомендацій з питань
формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах загальної середньої освіти», Положення про внутрішню
систему забезпечення якості освіти, Статуту закладу
освіти, інших нормативних документів, наказу
«Про проведення комплексного самооцінювання якості освітньої діяльності
в закладі освіти у 2023/2024 навчальному році» від 22.01.2024 №05-од, з метою розбудови внутрішньої системи
забезпечення якості освіти у
гімназії, постійного підвищення якості освітньої діяльності, використання
системного підходу до здійснення
моніторингу на всіх етапах освітнього процесу впродовж ІІ семестру 2023/2024
навчального року було проведено комплексне самооцінювання освітніх та управлінських
процесів Сороківської гімназії
Хоростківської міської ради.
Самооцінювання
було здійснено за допомогою інформаційно-аналітичної системи «EvaluED».
Участь в опитуванні взяло 37 респондентів.
Результати опитування засвідчили, що більшість
батьків є свідомими
щодо своєї відповідальності у вихованні та здобутті якісної
освіти дітьми, розвивають навички працьовитості, наполегливості і відповідальності у своїх дітей, забезпечують умови для навчання
дітей удома (стежать
за виконанням домашніх
завдань, заохочують та мотивують до навчання),
не обговорюють в негативному контексті у присутності дітей вчителів шкільні ситуації, оскільки це може негативно
вплинути на ставлення дітей до закладу освіти. 67% учнів ідуть до гімназії у
піднесеному настрої та з гордістю розповідають про свої успіхи. В 11% відсутнє бажання іти до школи та відсутній
інтерес до навчання.
За результатами опитування, педагогічному колективу
слід більше уваги приділяти питанням щодо проведення освітньої роботи
з батьками щодо попередження кібербулінгу та
безпечного використання
мережі Інтернет.
За
результатами проведеного самооцінювання рівень якості освітньої діяльності за
напрямком 1. Освітнє середовище закладу освіти – достатній.
Результати проведеного самоаналізу системи
управлінської діяльності засвідчили наступне. Школа має чітко сформульовану, зрозумілу стратегію
розвитку. Стратегія визначає місію,
візію та цілі діяльності закладу освіти, умови, які необхідні для їхнього
досягнення, пріоритети та кроки, які керівництво та педагоги планують
здійснити для досягнення визначених цілей відповідно до принципів освіти та підготовки учнів до майбутнього життя. Стратегію розвитку
оприлюднено, вона доступна для батьків та інших зацікавлених осіб. Заклад освіти регулярно відстежує та збирає
інформацію, необхідну для свого
стратегічного розвитку і відображає їх у процесі
коригування стратегії розвитку.
Заклад має чіткий річний план роботи. Здійснюється аналіз виконання плану за попередній навчальний рік. Всі компоненти річного
плану є вимірюваними. До його розроблення залучаються усі учасники освітнього процесу.
Керівництво
закладу освіти постійно вивчає потреби учнів та працівників закладу, готує і доводить до відома засновника запити для
задоволення потреб закладу освіти та відстежує їх реалізацію. Керівництво враховує, наскільки матеріально-технічне
та фінансове забезпечення сприяє або зменшує
можливості для досягнення цілей, закладених у стратегії розвитку. Заклад освіти надає засновнику об’єктивну та актуальну інформацію щодо своїх потреб.
Керівництво систематично
оцінює стан матеріально-технічних умов для навчання. Відповідно до стратегії
розвитку та у співпраці із засновником заклад освіти підтримує
такий стан матеріальних умов, який забезпечує доступ
до освіти кожному учневі відповідно до його індивідуальних освітніх
потреб.
Адміністрація
сприяє створенню
комфортного психологічного клімату та атмосфери довіри між учасниками освітнього процесу. Всі конфлікти
в закладі освіти вирішуються
конструктивно. Керівник створює умови для попередження конфліктів, а у разі їх виникнення сприяє
їх вирішенню на рівні закладу.
Управлінські рішення є обґрунтованими та прозорими, учасники
освітнього процесу мають можливість впливати
на ухвалення управлінських рішень.
У закладі
освіти створено інформаційний простір для забезпечення відкритості його діяльності. Створено та постійно
підтримується офіційний вебсайт,
який містить всю необхідну інформацію про діяльність закладу
освіти. Заклад має власну сторінку
у соціальній мережі – Фейсбук. Інформація, що
розміщується на сайті та в соціальній мережі, стосується усіх аспектів діяльності закладу освіти.
Гімназія
повною мірою забезпечена висококваліфікованими педагогічними та іншими працівниками. Штат педагогічних працівників сформовано, вакансії заповнюються вчасно,
усі педагогічні працівники
працюють за фахом. Адміністрація закладу освіти проводить
кадрову політику з урахуванням освітньої програми. Заклад освіти застосовує та раціонально використовує засоби матеріального і
морального заохочення. Керівництво сприяє підвищенню кваліфікації педагогічних
працівників, атестації, сприяє постійному професійному вдосконаленню педагогів.
Мотивує педагогів до самоаналізу
власної педагогічної діяльності. Керівництво закладу заохочує
педагогічних працівників до розроблення різноманітних інформаційних освітніх ресурсів
та допомагає їх оприлюднювати. Учасники освітнього процесу обізнані
зі своїми правами
та обов’язками, вважають
їх справедливими та доречними. Керівництво закладу освіти вчасно
реагує на порушення
прав і обов’язків учасників освітнього
процесу, приймає відповідні
рішення та аналізує їх виконання. Адміністрація
відкрита до діалогу з учасниками освітнього процесу, постійно сприймає
та враховує їхні пропозиції.
У закладі
освіти спостерігається ефективна співпраця та комунікація між керівником та працівниками. Налагоджено канали
комунікації керівництва з іншими учасниками освітнього процесу.
Результати проведеного самоаналізу освітнього середовища засвідчили наступне.
33% учнів та 20% батьків вважають що, заклад освіти забезпечує в
приміщеннях та на території безпечні та комфортні умови для навчання і праці. Натомість 11% учнів
вважають, що облаштування території та дизайн приміщень вимагає покращення. 70
% опитаних батьків вважають відмінним тепловий режим. 80 % батьків вважають
відмінною чистоту спортивної зали та її облаштування і лише 40% батьків
вважають, що навчальні кабінети облаштовані відповідно до вимог. У всіх класах
забезпечено належне освітлення. Заклад має усі необхідні навчальні
приміщення. Навчальні кабінети потребують належного забезпечення інтерактивними засобами
навчання та необхідним навчальним обладнанням.
Місця для відпочинку учасників освітнього процесу не облаштовані.
Учасники освітнього процесу знають та дотримуються вимог охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, знають
та дотримуються правил поведінки в умовах надзвичайних ситуацій. Працівники
проходять навчання та інструктажі. Працівники обізнані з правилами поведінки в разі нещасного випадку чи раптового
погіршення стану здоров’я учасників освітнього процесу та вживають
необхідних заходів у подібних ситуаціях. Систематично проводяться бесіди з учнями. Педагогічні працівники
та керівництво у разі нещасного
випадку діють відповідно до визначеного порядку.
Адаптація учнів, педагогічних працівників відбувається швидко та безболісно. Це забезпечується за рахунок системи
заходів, які сприяють
швидкій адаптації учасників освітнього процесу до умов перебування в гімназії. З педагогічними працівниками, які приступили до виконання обов’язків, здійснюється індивідуальна робота.
У закладі
освіти реалізується антибулінгова політика, спрямована на запобігання, протидію та реагування проявам
булінгу (цькування), дискримінації. Вивчається думка учнів і педагогічних працівників про безпеку та
психологічну комфортність освітнього середовища. Здійснюється інформування педагогічних працівників щодо ознак булінгу, іншого
насильства та запобігання йому. Адміністрація, педагогічні працівники протидіють булінгу, іншому насильству, дотримуються
порядку реагування на їх прояви.
Здійснюється аналіз причин відсутності учнів на заняттях та вживаються
відповідні заходи. Систематично надаються консультації
учасникам освітнього процесу з проблем адаптації, булінгу,
мобінгу, особистісного розвитку та інших
проблем. 100% батьків стверджують, що випадків образливої поведінки,
приниження, фізичного насилля з боку вчителів, працівників закладу, керівництва
не траплялося. 21% здобувачів освіти інформацію про булінг отримують від
класного керівника, вчителів, соціального педагога та практичного психолога.
Щодо системи оцінювання навчальних досягнень учнів в результаті проведеного самооцінювання було виявлено
наступне. Принципи, критерії, процедури
та правила оцінювання описано в освітній
програмі. Учителі адаптують, розробляють критерії оцінювання для різних видів діяльності.
Критерії оцінювання є доступними та зрозумілими для учнів, оприлюднені в різних формах: усній, на сайті закладу,
на інформаційних стендах у навчальних
кабінетах та інших приміщеннях закладу. Система оцінювання в закладі освіти ґрунтується на компетентнісному підході.
Самооцінювання системи педагогічної діяльності закладу освіти засвідчило наступне. Учителі самостійно розробляють календарно-тематичні плани відповідно до державних стандартів загальної середньої освіти,
навчальних програм, освітньої програми, розробляють навчальні програми на основі модельних. У змісті календарно-тематичного планування присутні види роботи,
спрямовані на оволодіння учнями ключовими компетентностями та спільними для них уміннями.
Учителі самостійно визначають обсяг годин на вивчення навчальної теми, можуть змінювати
послідовність вивчення
тем у календарно-тематичному плані.
Використовують види, форми і методи роботи, спрямовані на оволодіння учнями ключовими
компетентностями.
Учителі
використовують інформаційні освітні ресурси під час проведення навчальних занять або обов’язкових видів
роботи для учнів. Розроблені інформаційні ресурси оприлюднюються на сайті
закладу освіти, сайтах професійних
спільнот, у власних професійних блогах, фахових виданнях тощо. Відбувається процес поширення
та обміну педагогічним досвідом.
У закладі освіти відбувається формування в учнів суспільних цінностей через зміст навчального
матеріалу предметів (курсів). Під час проведення навчальних занять в учнів виховується почуття патріотизму, поваги до
державної мови, законів України. Відбувається
розвиток загальнолюдських цінностей, навичок співпраці та командної
роботи. Педагогічні працівники сприяють
розвиткові демократичних цінностей
та громадянських компетентностей учнів. Особистим прикладом
виховується в учнів толерантне ставлення та взаємоповага між учасниками освітнього процесу. Учителі володіють
навичками використання
комп’ютерних технологій в освітньому процесі, використовують у своїй роботі інформаційно-комунікаційні технології, які сприяють оволодінню учнями ключовими компетентностями. Під час проведення
навчальних занять використовуються медіаресурси, можливості Інтернет-мережі.
Педагогічні
працівники постійно підвищують свій професійний рівень, використовуючи різноманітні форми підвищення кваліфікації, передачі педагогічного досвіду,
а також самоосвіту. Цікавляться новими тенденціями у розвитку освіти.
Систематично аналізують і оцінюють свою роботу з метою вдосконалення власної
педагогічної майстерності. Керівництвом здійснюється аналіз професійного розвитку педагогічних працівників. Педагогічні працівники беруть участь в освітніх проєктах,
інноваційній та дослідно-експериментальній роботі,
впроваджують нові форми та методи роботи в педагогічній діяльності.
Виходячи з вищенаведеного
НАКАЗУЮ:
1. Вважати рівень
організації освітніх і управлінських процесів
у закладі освіти
достатнім.
2. Адміністрації
та педагогічному колективу Сороківської гімназії Хоростківської міської ради
надалі професійну діяльність скеровувати на реалізацію наступних цілей:
- забезпечення рівних умов для навчання і розвитку учнів, незалежно від їхньої статі, релігії, доходів
родини, місця проживання тощо;
- надання якісних освітніх послуг та підвищення
довіри до системи оцінювання результатів навчання;
- створення та підтримку у закладі освіти
безпечного освітнього середовища;
- прийняття обґрунтованих управлінських рішень щодо реалізації політики
забезпечення якості освіти
та освітньої діяльності
закладу;
- забезпечення принципів та механізмів реалізації академічної доброчесності в закладі освіти;
- створення умов навчання та праці, які забезпечують партнерство учасників освітнього процесу;
- отримання постійного
зворотного зв’язку щодо якості результатів навчання учнів та вчасне реагування на виявлені
проблеми;
- постійне вдосконалення якості педагогічної діяльності, системи оцінювання закладу
освіти, освітнього середовища;
- підвищення ефективності використання інформаційних, матеріальних та кадрових ресурсів
у закладі освіти;
- забезпечення прозорості діяльності закладу освіти
з метою довіри учасників освітнього процесу до нього.
3. Заступнику
директора з навчально-виховної роботи даний наказ довести
до відома працівників та розмістити на офіційному веб-сайті.
Директор
гімназії Ірина ПАНАСЮК
Немає коментарів:
Дописати коментар