Сторінки

Попередження булінгу


Положення про протидію булінгу, цькуванню у Сороківській гімназії Хоростківської міської ради

Кодекс безпечного освітнього середовища Сороківської гімназії Хоростківської міської ради 

СОРОКІВСЬКА ГІМНАЗІЯ

ХОРОСТКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

НАКАЗ

 

_____________2024                                        с.Сорока                                                   №___-од

 

  

Про організацію роботи

з профілактики правопорушень

антисоціальних явищ та булінгу

серед здобувачів освіти

 

На виконання наказу МОН України від 28.12.2019р. №1646 «Деякі питання реагування на випадки булінгу (цькування) та застосування заходів виховного впливу в закладах освіти»; Листа МОН від 29.01.2019 №1/11-881 "Рекомендації для закладів освіти щодо застосування норм Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)" від 18.12.2018 р. №2657-VІІІ"; Листа Міністерства освіти і науки України від 18.05.2018 №1/11-5480 «Методичні рекомендації щодо запобігання та протидії насильству»; та інших нормативних документів, з метою профілактики злочинності, правопорушень та бездоглядності серед учнів, формування навичок правомірної поведінки і адекватних вчинків, на розвиток  всебічно розвиненої особистості

НАКАЗУЮ:

1. Роботу з профілактики правопорушень та антисоціальних явищ серед здобувачів освіти проводити щомісячно.

2. Затвердити «План заходів щодо профілактики злочинних проявів в учнівському середовищі та запобігання булінгу» (Додаток 1).

3.  Ввести в план виховної роботи гімназії необхідні заходи та контролювати їх виконання.

4. Надати інформацію працівникам гімназії про «Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу», «Порядок реагування на доведені випадки булінгу та відповідальність осіб, причетних до булінгу» (Додаток 2 )

5. Залучати до профілактичної роботи з вихованцями відповідні служби та працівників правоохоронних органів.

6. Класним керівникам, соціальному педагогу:

6.1. Дотримуватись нормативних документів щодо попередження правопорушення та злочинності серед неповнолітніх.

 Постійно

6.2. Забезпечити своєчасне інформування адміністрації гімназії про випадки правопорушень та злочинів, які скоїли учні.

Постійно

6.3. Вивчати умови утримання дітей у сім’ях, психологічний клімат у родинах, оточення дітей, їх спілкування за місцем проживання. Тримати під контролем неблагополучні сім’ї.

Упродовж 2024/2025 навчального року

6.4. Формувати свідоме ставлення дітей до виконання Правил для учнів та норм загальнолюдської моралі.

Постійно

6.5. Вивчати морально-психологічний клімат в підпорядкованому підрозділі, сприяти його позитивній оптимізації.

                                                                                                                    Постійно

6.6. Проводити індивідуальні бесіди з вихованцями з метою вивчення їх особливостей особистості.

                                                                                                                    Постійно

7. Практичному психологу Воробець О.Б.:

7.1. Проводити психологічні тренінги з учнями, схильними до правопорушення.

Упродовж 2024/2025 навчального року

7.2. Проводити роботу з батьками  учнів з правової освіти

Постійно

7.3. Тримати на контролі стан відвідування учнями навчальних занять.

Постійно

8. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.

 

 

Директор гімназії                                     Ірина ПАНАСЮК

 

 

          

Додаток 1

до наказу від ___________2024р. №__

План

заходів щодо профілактики правопорушень

 серед здобувачів освіти

Сороківської гімназії Хоростківської міської ради

 

з/ п

Заходи

Терміни виконання

Відповідальний

1

Проведення просвітницької діяльності, спрямованої на формування негативного ставлення до протиправних дій

Постійно

Класні керівники,

педагог-організатор

практичний психолог

2

 

Проведення тижнів «Толерантності» та щорічної акції «16 днів проти насильства»

Щорічно вересень, листопад-грудень

Практичний психолог

Воробець О.Б.

3

Поновлення банку даних про учнів, які перебувають на внутрішкільному обліку та обліку в органах внутрішніх справ

Щорічно до 10.09.

Заступник директора
 Рижук В.Р.,

практичний психолог

Воробець О.Б.

4

 

Своєчасне виявлення деструктивних сімей, їх облік, систематична перевірка умов утримання й виховання неповнолітніх.

Постійно

 

Класні керівники,

практичний психолог

Воробець О.Б.

5

Забезпечення зайнятості учнів, схильних до правопорушень, та девіантної поведінки у вільний від навчання час та під час канікул

Постійно

Класні керівники,

практичний психолог

Воробець О.Б.

6

Проведення профілактичної акції «Урок» з метою перевірки виконання вимог Закону України «Про освіту» у частині здобуття молоддю загальної середньої освіти

Постійно

 

 

Класні керівники,

практичний психолог

Воробець О.Б.

7

 

Проведення оперативно-профілактичних операцій – рейдів «Діти вулиці», «Жебрак», «Канікули», «Дозвілля» з метою виявлення дітей та підлітків, які жебракують, вчиняють правопорушення або стали жертвами злочинної діяльності дорослих.

Постійно

щомісяця

Класні керівники,

педагог-організатор Паскарик В.І.,

практичний психолог

Воробець О.Б.

8

 

Активізація організації змістовного дозвілля учнівської молоді у вільний від навчання час: проведення культурно-мистецьких акцій, спортивних змагань, туристичних подорожей

Постійно

 

Педагогічний колектив гімназії

 

9

Активізація роботи щодо залучення підлітків та юнацтва до дитячих та молодіжних спортивних об’єднань

Постійно

 

Класні керівники,

учителі фізичної культури

10

Активізація роботи батьківського лекторію з питань правової освіти та виховання

Постійно

Заступник директора

Рижук В.Р.

11

Активізація роботи психологічної служби на виявлення дітей, які потребують психологічної підтримки, надання їм відповідної фахової допомоги

Постійно

Практичний психолог

Воробець О.Б.

12

Моніторинг виконання «Правил внутрішнього розпорядку» на предмет заборони принесення в заклад вогнепальної, холодної зброї, алкогольних та тютюнових виробів, наркотичних засобів, порнографічної продукції.

Постійно

Адміністрація гімназії

13

Проведення профілактичної роботи з батьками учнів, які не виконують обов’язки щодо виховання своїх дітей.

Постійно

Класні керівники,

практичний психолог

Воробець О.Б.

14

Співпраця з працівниками юстиції, правоохоронних органів, служби у справах дітей з питань правової освіти

Постійно

Заступник директора

Рижук В.Р.,

Класні керівники,

практичний психолог

Воробець О.Б.

15

Аналіз стану роботи з профілактики правопорушень серед дітей та учнівської молоді в закладі на нарадах при директорові, засіданнях педагогічної ради.

Згідно з планом

Заступник директора

Рижук В.Р.,

 

 

                                    

Додаток 2

до наказу від _______2024р. №__

 

 

 

ПОРЯДОК

реагування на доведені випадки булінгу (цькування)

в Сороківській гімназії Хоростківської міської ради

 

 

  1. Підставою для реагування на випадки булінгу (цькування) є заява або повідомлення, про випадок та/або підозру його вчинення стосовно неповнолітньої особи та/або такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, отриманої суб'єктами реагування на випадки булінгу (цькування) в гімназії. Повідомлення можуть бути в усній та/або письмовій формі, в тому числі із застосуванням засобів електронної комунікації (телефон, соціальні мережі, електронна пошта, електронні месенджери, офіційні веб ресурси та ін.).

 

  1. Повідомляти про випадки булінгу (цькування) може будь-яка особа, учасником або стороною якого вона стала або яка підозрює про його вчинення стосовно неповнолітньої особи або про який отримала достовірну інформацію. До булінгу (цькування) в закладі належать випадки, які відбуваються безпосередньо в приміщенні та на прилеглих територіях або за межами закладу освіти під час заходів, передбачених освітньою програмою, планом роботи гімназії, та інших освітніх заходів, що організовуються за згодою керівника, в тому числі дорогою до (із) закладу освіти.
  2. Ознаками булінгу (цькування) є систематичне вчинення учасниками освітнього процесу діянь стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи та (або) такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, в тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, а саме: умисне позбавлення їжі, одягу, коштів, документів, іншого майна або можливості користуватися ними, перешкоджання в отриманні освітніх послуг, примушування до праці та інші правопорушення економічного характеру; словесні образи, погрози, у тому числі щодо третіх осіб, приниження, переслідування, залякування, інші діяння, спрямовані на обмеження волевиявлення особи;будь-яка форма небажаної вербальної, невербальної чи фізичної поведінки сексуального характеру, зокрема принизливі погляди, жести, образливі рухи тіла, прізвиська, образи, жарти, погрози, поширення образливих чуток; будь-яка форма небажаної фізичної поведінки, зокрема ляпаси, стусани, штовхання, щипання, шмагання, кусання, завдання ударів; інші правопорушення насильницького характеру.

 

  1. Педагогічні та інші працівники гімназії у разі, якщо вони виявляють булінг (цькування), зобов’язані: вжити невідкладних заходів для припинення небезпечного впливу; за потреби надати домедичну допомогу та викликати бригаду екстреної (швидкої) медичної допомоги для надання екстреної медичної допомоги; звернутись (за потреби) до територіальних органів (підрозділів) Національної поліції України; повідомити керівника закладу освіти та принаймні одного з батьків або інших законних представників малолітньої чи неповнолітньої особи, яка стала стороною булінгу (цькування).
  2. Керівник закладу освіти: у разі отримання заяви про випадок булінгу (цькування) не пізніше однієї доби повідомляє територіальний орган (підрозділ) Національної поліції України про звернення, одного з батьків або законних представників неповнолітньої особи; для невідкладного надання психологічної допомоги (за потреби) інформує територіальний орган (підрозділ) служби у справах дітей та/або центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді; для організації надання медичної допомоги постраждалій особі (за потреби) викликає бригаду екстреної (швидкої) медичної допомоги; призначає уповноважену особу, скликає та визначає наказом склад комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) з метою проведення розслідування; у випадку тимчасової відсутності уповноваженої особи визначає цим наказом особу зі складу комісії, відповідальну за підготовку матеріалів для засідання (шляхом опитування учасників випадку, з’ясування наявності фото та відеофіксацій, психологічної характеристики сторін тощо); інформує особу, яка звернулась із заявою, про подальший порядок її розгляду; скликає засідання комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) не пізніше, ніж три робочі дні з дня надходження заяви про випадок або підозру з метою планування та застосування необхідних заходів реагування.

 

Діяльність комісії з розгляду випадків булінгу (цькування)

 

 

  1. Комісія з розгляду випадків булінгу (цькування) є колегіальним органом закладу, яка скликається в кожному окремому випадку надходження заяв про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти не пізніше ніж три робочі дні з дня надходження заяви або повідомлення.
  2. До складу комісії входять уповноважена особа та інші зацікавлені особи (педагогічні працівники, практичний психолог, медичний працівник та інші особи) за рішенням керівника закладу освіти.
  3. До участі в засіданні комісії також можуть бути залучені сторони булінгу (цькування) (за потреби), один з батьків або законних представників неповнолітнього кривдника та потерпілого, представники інших суб’єктів реагування на випадки булінгу (цькування) в закладах освіти та інших зацікавлених сторін.
  4. Комісія на своїх засіданнях розробляє пропозиції та рекомендації з питань, що належать до її компетенції.
  5. За підсумками роботи комісії складається протокол.
  6. За виконання та моніторинг запланованих заходів відновлення та нормалізації психологічного клімату в закладі освіти та визначених рекомендацій для учасників булінгу (цькування) згідно з протоколом засідання комісії відповідає уповноважена особа або особа, яка її замінює у разі відсутності відповідно до наказу про склад комісії.
  7. До повноважень комісії належать: розгляд та аналіз матеріалів за результатами проведеного розслідування щодо з'ясування обставин на підставі заяви про булінг (цькування); визначення сторін булінгу (цькування), можливих причин та необхідних заходів для їх усунення; планування заходів стабілізації психологічного клімату у колективі, формування емпатії між сторонами булінгу (цькування) та надання соціальних та психолого-педагогічних послуг сторонам булінгу (цькування), в тому числі із залученням необхідних фахівціві з надання правової, соціальної та іншої допомоги тощо; формування рекомендацій для педагогічних працівників закладу освіти щодо доцільних методів навчання та організації роботи з неповнолітніми сторонами булінгу (цькування) та їхніми батьками або законними представниками; формування рекомендацій для батьків або законних представників неповнолітньої особи, яка стала стороною булінгу (цькування).

 

СОРОКІВСЬКА ГІМНАЗІЯ

ХОРОСТКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

НАКАЗ

 

04 вересня 2024                                               с.Сорока                                                       №75-од

 

Про створення безпечного освітнього середовища

з метою протидії булінгу та домашнього насильства

 

       Відповідно до Законів України ,,Про освіту”, ,,Про позашкільну освіту”, ,,Про запобігання та протидію домашньому насильству”, ,,Про охорону дитинства”, наказу Міністерства освіти і науки України від 02.10.2018 року № 1047 ,,Про затвердження Методичних рекомендацій щодо виявлення, реагування на випадки домашнього насильства і взаємодії педагогічних працівників із іншими органами та службами”, на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 22 серпня 2018 року №658 ,,Про затвердження Порядку взаємодії суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству і насильству за ознакою статі”, Закону України ,,Про запобігання та протидію домашньому насильству” від 7 грудня 2017 року №2229,  з метою запобігання та протидії домашньому насильству відносно дітей та за участі дітей закладу освіти

НАКАЗУЮ:

1. Затвердити та ввести в дію план заходів щодо роботи у сфері протидії булінгу та домашньому насильству  на 2024/2025 навчальний рік (додаток1);

2. .    Затвердити алгоритм дій працівника закладу освіти у разі виявлення насилля над дитиною (додаток 2);

3. Призначити Воробець О.Б. відповідальною особою за здійснення невідкладних заходів реагування у випадках виявлення фактів насильства та отримання заяв, повідомлень від постраждалої особи або інших осіб з числа педагогічних працівників;

4. Забезпечувати проведення інформаційно - просвітницьких заходів, виховних програм, семінарів, тренінгів з питань запобігання та протидії булінгу, домашньому насильству у тому числі стосовно дітей та за участі дітей;

5. Провести інформаційно-роз’яснювальну роботу за методичними рекомендаціями з працівниками навчального закладу відповідно наказу Міністерства освіти і науки України № 1047 від 02.10.2018 року ,,Про затвердження Методичних рекомендацій щодо виявлення, реагування на випадки домашнього насильства і взаємодії педагогічних працівників із іншими органами та службами”.

6. У разі виявлення фактів насильства протягом доби за допомогою телефонного зв’язку, електронної пошти інформувати відділ ОКСМС Хоростківської міської ради, уповноважений підрозділ органу Національної поліції та службу у справах дітей (у разі коли постраждалою особою та/або кривдником є дитина та фіксувати необхідну інформацію в журналі реєстрації фактів виявлення (звернення) про вчинення домашнього насильства та насильства за ознакою статі за відповідною формою;

 7. Поновлювати на інформаційних стендах та офіційному вебсайті навчального закладу контактну інформацію про службу підтримки постраждалих осіб, до яких слід звернутися у випадку домашнього насильства;

8. Проводити лекційно-просвітницькі заходи в закладі освіти з питань підготовки молоді до сімейного життя, планування сім'ї та попередження насильства в сім'ї;

9. Розповсюджувати інформаційні матеріали з питань рівних прав та можливостей чоловіків та жінок, попередження насильства в сім'ї та запобігання торгівлі людьми;

10. Організовувати роботу з постраждалими дітьми (у разі виявлення в межах своєї компетентності).

11. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.

 

 

Директор гімназії                                                   Ірина ПАНАСЮК 

 

Додаток №1

до наказу по гімназії

__________________

План заходів, спрямованих на запобігання

та протидію булінгу (цькуванню)

у Сороківській гімназії Хоростківської міської ради

на 2024/2025навчальному році

 

№ з/п

Заходи

Терміни виконання

Відповідальний

Нормативно-правове та інформаційне забезпечення

попередження насильства та булінгу (цькування)

1

Підготовка наказу «Про запобігання булінгу (цькування) у закладі освіти»

До 05.09

Панасюк І.В.

2

Підготовка наказу «Про порядок дій персоналу при зіткненні з випадками булінгу (цькування) в закладі освіти»

До 07.09

Панасюк І.В.

3

Наради з питань профілактики булінгу (цькування):

·        з педагогічними працівниками;

·        з технічним персоналом.

Вересень

Рижук В.Р.

4

Обговорення правил поведінки в класах, оформлення правил у вигляді наочного стенду

Вересень

Класні керівники

5

Організація механізмів звернення та встановлення інформаційних скриньок для повідомлень про випадки булінгу (цькування)

Вересень

Воробець О.Б.

6

Поновлення інформації про профілактику булінгу (цькування) на сайті закладу освіти

Вересень

Панасюк І.В

7

Оформлення тематичного стенду

Жовтень

Воробець О.Б.

8

Перевірка інформаційної доступності правил поведінки та нормативних документів з профілактики булінгу (цькування)

Листопад

Панасюк І.В.

9

Участь у акції «16 днів проти насильства»

Грудень

Воробець О.Б.

10

Виступи на загальношкільних батьківських зборах з профілактики булінгу (цькування) в учнівському колективі

Лютий - квітень

Адміністрація, класні керівники

Робота з працівниками закладу

11

Проведення навчальних нарад для вчителів щодо запобігання булінгу (цькування) та заходів реагування

Осінні канікули

Рижук В.Р.

12

Інструктивні наради з питань профілактики булінгу (цькування) з педагогічними працівниками та технічним персоналом

Листопад

Панасюк І.В.

13

Тренінг для вчителів щодо запобігання булінгу (цькування) у закладі освіти

Зимові канікули

Воробець О.Б.

14

Співбесіда з класними керівниками за результатами діагностики класного колективу

Впродовж навчального року

Адміністрація

15

Консультування класних керівників адміністрацією закладу з проблемних ситуацій

Впродовж навчального року

Адміністрація

Робота з учнями

16

Проведення тренінгів для учнів з розвитку навичок спілкування та мирного вирішення конфліктів

Впродовж року

Класні керівники, запрошені спеціалісти

17

Проведення ранкових зустрічей («Ранкових коло») з метою формування навичок дружних стосунків у класному колективі

Впродовж року

Класні керівники

18

Імітаційна гра для молодших школярів (1-4-й класи) «Якщо тебе ображають»

Жовтень

Класні керівники

19

Тиждень толерантності

Листопад

Воробець О.Б., класні керівники

20

Імітаційна гра для учнів 1-4 класів «Насильство – це…»

Грудень

Класні керівники

21

Інформаційна акція «16 днів проти насильства»

Листопад - грудень

Воробець О.Б.

22

Флешмоб «Зупинимо булінг разом!»

Грудень

Воробець О.Б.

23

Години спілкування «Булінг: міфи та реальність», «Не допускай насилля над ближнім», «Допоможи другу» тощо

Січень

Класні керівники

24

Уроки відвертого спілкування «Змінюй в собі негативне ставлення до інших», «Як подолати булінг»

Лютий

Класні керівники

25

Конкурс плакатів проти насильства «StopBulling»

Березень

Воробець О.Б.

26

Заняття з елементами тренінгу «Спілкування з однолітками», «Як протистояти тиску однолітків», «Профілактика булінгу в учнівському середовищі», «Вчимося безпечної поведінки в мережі Інтернет».

Впродовж року

Воробець О.Б.,

класні керівники

27

Виставка малюнків «Ми різні, але рівні»

Квітень

Воробець О.Б., Ольховецька О.Д.

28

Бесіди учнів щодо протидії булінгу з представниками поліції, соціальної служби тощо

Впродовж року

Воробець О.Б.

Робота з батьками

29

Тематичні батьківські збори «Протидія булінгу в учнівському середовищі»

Впродовж року/за потреби

Адміністрація, класні керівники

30

Підготовка пам'ятки для батьків про порядок реагування та способи повідомлення про випадки булінгу (цькування) щодо дітей, заходи захисту та надання допомоги дітям

Жовтень

Панасюк І.В.

31

Тематичні батьківські збори в класах «Безпечна поведінка дітей в мережі Інтернет», «Булінг та кібербулінг»

Впродовж року

Класні керівники

32

Проведення консультацій з питань взаємин батьків з дітьми

Впродовж року

Воробець О.Б., класні керівники

33

Консультування батьків щодо захисту прав та інтересів дітей

За потреби

Класні керівники

Моніторинг освітнього середовища закладу освіти

34

Самооцінка закладу освіти за показниками  безпеки, комфортності, інклюзивності

2 рази на рік

Адміністрація, колектив закладу

35

Анонімне анкетування учнів 1-4 класів про випадки булінгу (цькування) у школі

Грудень

Адміністрація

36

Анкетування батьків про безпеку в закладі освіти

Грудень

Адміністрація, класні керівники

37

Діагностика стосунків у закладі освіти. Анкетування учнів та вчителів.

Лютий

Адміністрація, залучені спеціалісти

38

Аналіз інформації за протоколами комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти

Щомісяця

Панасюк І.В.

39

Підготовка звіту про виконання плану заходів із запобігання та протидії булінгу (цькуванню) в закладі освіти

Травень- червень

Рижук В.Р.

 

Додаток №2

до наказу по гімназії

 __________________

 

 

Алгоритм дій працівника закладу

у разі виявлення випадку насильства над дитиною

1. У випадках, коли ви маєте підозри жорстокого поводження з дитиною або є

реальна загроза його вчинення (удома, з боку однолітків,  працівників закладу освіти або інших осіб), ваші дії:

2. Повідомити про це в усній чи письмовій формі адміністрацію  закладу.

3. Самостійно письмово повідомити про це територіальний підрозділ служби у справах дітей за місцем проживання дитини.

4. Самостійно повідомити про виявлений факт жорстокого поводження з дитиною територіальний відділ ювенальної превенції.

5. У випадках, коли до вас звернулася дитина з усною скаргою щодо жорстокого поводження з нею, ваші дії:

5.1.Оформити звернення дитини у письмовій формі та передати його до адміністрації  закладу;

5.2.Оформити звернення дитини у письмовій формі та передати його до територіального підрозділу служби у справах дітей;

5.3.Оформити звернення дитини у письмовій формі та передати його до органів ювенальної превенції;

5.4.Повідомити про це в усній чи письмовій формі від свого імені вказані (перераховані) вище органи.

6. У випадках, коли ви стали свідком жорстокого поводження з дитиною, ваші дії:

6.1.Якомога швидше повідомити про цей факт адміністрацію закладу;

6.2.Одночасно повідомити територіальний підрозділ служби у справах дітей та поліцію.

 

Дії адміністрації  закладу у разі отримання повідомлення про жорстоке поводження з дитиною

 

1. У разі звернення дитини, її батьків (осіб, які їх замінюють) або працівника  закладу до представника адміністрації закладу щодо жорстокого поводження з нею адміністратор зобов’язаний:

1.1. якщо звернення (повідомлення) усне, оформити це повідомлення письмово, зазначивши, від кого та коли (дата, час) воно отримано;

1.2. звернення має бути оформлене належним чином, відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян» (має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання);

1.3. письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати.

2. Необхідно терміново (протягом однієї доби) передати цей документ до територіального підрозділу Служби у справах дітей за місцем проживання дитини.

3. Необхідно терміново (протягом однієї доби) повідомити Управління  міської ради.

 

Порядок подання заяв про випадки булінгу (цькування)

 

1. Цей Порядок визначає процедуру подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькуванню).

2. Заявниками можуть бути здобувачі освіти, їх батьки/законні представники, працівники та педагогічні працівники школи та інші особи.

3. Заявник забезпечує достовірність та повноту наданої інформації.

4. Здобувачі освіти, працівники та педагогічні працівники, батьки та інші учасники освітнього процесу, яким стало відомо про випадки булінгу (цькування), учасниками або свідками якого стали, або підозрюють його вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками, або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб зобов’язані повідомляти директору школи.

5. Розгляд та неупереджене з’ясування обставин випадків булінгу(цькування) здійснюється відповідно до поданих заявниками заяв про випадки булінгу (цькування) (далі – Заява).

6. Заяви, що надійшли на електронну пошту школи отримує секретар, яка зобов’язана терміново повідомити керівника закладу.

7. Прийом та реєстрацію поданих Заяв здійснює особисто директор школи або його заступник.

8. Заяви реєструються в окремому журналі реєстрації заяв про випадки булінгу (цькування).

9. Датою подання заяв є дата їх прийняття.

10. Розгляд Заяв здійснює директор школи з дотриманням конфіденційності

 

 

 

 

 

 

 

СОРОКІВСЬКА ГІМНАЗІЯ

ХОРОСТКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

НАКАЗ

 

04 вересня 2023                                               с.Сорока                                                       №57-од

 

Про створення безпечного освітнього середовища

з метою протидії булінгу,

формування в дітей ціннісних життєвих навичок

 

         Згідно Закону України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», відповідно до Конвенції ООН про права дитини, наказу МОН від 09.01.2019 № 17 «Про затвердження Порядку проведення інституційного аудиту закладів середньої освіти», Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу» від 18.02.2018 № 2657-VIII, Закону України «Про запобігання та протидію домашньому насильству»  від 07.12.2017 № 2229, листа МОН від 18.05.2018 № 1/11-5480,  методичним рекомендаціям щодо виявлення, реагування на випадки домашнього насильства і взаємодії педагогічних працівників з іншими органами та службами, Закону України «Протидію торгівлі людьми» від 20.09.2011 № 3799-І, , на виконання Указу Президента України від 18.05.2019 № 2892019 «Про Стратегію національно-патріотичного виховання», та наказу від 29.07.2019 № 1038 «Про внесення змін до наказу МОН від 16.06.2015 № 641», заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання в системі освіти України», з метою організації роботи щодо профілактики правопорушень, запобігання злочинності, безпеки життєдіяльності, попередження насильства в сім’ї над дітьми, виховання в учнів таких цінностей як толерантність, повага, порядність, гармонійне спілкування та співіснування у суспільстві, виховання поваги до Конституції держави законодавства, державних символів – Герба, Прапору, Гімну, поваги та любов до державної мови, забезпечення комфортних умов навчання та праці, створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства, з метою попередження поширення негативних явищ в дитячому середовищі

НАКАЗУЮ:

1.  Затвердити комплексний План-заходів щодо протидії булінгу , створення безпечного освітнього середовища, формування в дітей  ціннісних життєвих навичок.  (додаток 1)

2.    Затвердити алгоритм дій працівника закладу освіти у разі виявлення насилля над дитиною.     (додаток 2)

3.    Педагогічному колективу:

3.1.Проводити просвітницьку  з питань безпечного середовища серед учнів.

           3.2. Розробити спільно з учнями правила поведінки у класі і слідкувати за їх дотриманням.

3.3.Формувати  в  учасників освітнього процесу толерантне ставлення один до одного.

                                                                               Протягом  н.р.

3.4. Уникати проявів некоректного ставлення до учнів, приниження їхньої честі, гідності та інших форм насильства (фізичного або психічного)

                                                                               Протягом  н.р.

3.5 Терміново інформувати директора  про будь-які випадки неправомірної поведінки учасників освітнього процесу.

3.6.Забезпечити щоденний контроль за фізичним та психологічним станом кожної дитини з метою виявлення проявів насильства або негативних явищ.

3.7. Створювати позитивну атмосферу в учнівському колективі.

3.8. Забезпечити проведення роз’яснювальної роботи  серед батьків щодо безпечного освітнього середовища та протидії булінгу, домашнього насильства.

3.9.Здійснювати психолого-педагогічний контроль за індивідуальними та сімейними факторами, які формують у дітей схильність до агресивної поведінки та жорстокості;  своєчасне виявлення учнів, схильних до агресивної поведінки, методом педагогічної і психологічної діагностики.

4. Контроль за виконанням наказу  залишаю за собою.

 

Директор гімназії                                                   Ірина ПАНАСЮК

 

Додаток №1

до наказу по гімназії

04.09.2023р. №57-од

План заходів, спрямованих на запобігання

та протидію булінгу (цькуванню)

у Сороківській гімназії Хоростківської міської ради

на 2023/2024 навчальному році

 

№ з/п

Заходи

Терміни виконання

Відповідальний

Нормативно-правове та інформаційне забезпечення

попередження насильства та булінгу (цькування)

1

Підготовка наказу «Про запобігання булінгу (цькування) у закладі освіти»

До 05.09

Панасюк І.В.

2

Підготовка наказу «Про порядок дій персоналу при зіткненні з випадками булінгу (цькування) в закладі освіти»

До 07.09

Панасюк І.В.

3

Наради з питань профілактики булінгу (цькування):

·        з педагогічними працівниками;

·        з технічним персоналом.

Вересень

Рижук В.Р.

4

Обговорення правил поведінки в класах, оформлення правил у вигляді наочного стенду

Вересень

Класні керівники

5

Організація механізмів звернення та встановлення інформаційних скриньок для повідомлень про випадки булінгу (цькування)

Вересень

Воробець О.Б.

6

Поновлення інформації про профілактику булінгу (цькування) на сайті закладу освіти

Вересень

Панасюк І.В

7

Оформлення тематичного стенду

Жовтень

Воробець О.Б.

8

Перевірка інформаційної доступності правил поведінки та нормативних документів з профілактики булінгу (цькування)

Листопад

Панасюк І.В.

9

Участь у акції «16 днів проти насильства»

Грудень

Воробець О.Б.

10

Виступи на загальношкільних батьківських зборах з профілактики булінгу (цькування) в учнівському колективі

Лютий - квітень

Адміністрація, класні керівники

Робота з працівниками закладу

11

Проведення навчальних нарад для вчителів щодо запобігання булінгу (цькування) та заходів реагування

Осінні канікули

Рижук В.Р.

12

Інструктивні наради з питань профілактики булінгу (цькування) з педагогічними працівниками та технічним персоналом

Листопад

Панасюк І.В.

13

Тренінг для вчителів щодо запобігання булінгу (цькування) у закладі освіти

Зимові канікули

Воробець О.Б.

14

Співбесіда з класними керівниками за результатами діагностики класного колективу

Впродовж навчального року

Адміністрація

15

Консультування класних керівників адміністрацією закладу з проблемних ситуацій

Впродовж навчального року

Адміністрація

Робота з учнями

16

Проведення тренінгів для учнів з розвитку навичок спілкування та мирного вирішення конфліктів

Впродовж року

Класні керівники, запрошені спеціалісти

17

Проведення ранкових зустрічей («Ранкових коло») з метою формування навичок дружних стосунків у класному колективі

Впродовж року

Класні керівники

18

Імітаційна гра для молодших школярів (1-4-й класи) «Якщо тебе ображають»

Жовтень

Класні керівники

19

Тиждень толерантності

Листопад

Воробець О.Б., класні керівники

20

Імітаційна гра для учнів 1-4 класів «Насильство – це…»

Грудень

Класні керівники

21

Інформаційна акція «16 днів проти насильства»

Листопад - грудень

Воробець О.Б.

22

Флешмоб «Зупинимо булінг разом!»

Грудень

Воробець О.Б.

23

Години спілкування «Булінг: міфи та реальність», «Не допускай насилля над ближнім», «Допоможи другу» тощо

Січень

Класні керівники

24

Уроки відвертого спілкування «Змінюй в собі негативне ставлення до інших», «Як подолати булінг»

Лютий

Класні керівники

25

Конкурс плакатів проти насильства «StopBulling»

Березень

Воробець О.Б.

26

Заняття з елементами тренінгу «Спілкування з однолітками», «Як протистояти тиску однолітків», «Профілактика булінгу в учнівському середовищі», «Вчимося безпечної поведінки в мережі Інтернет».

Впродовж року

Воробець О.Б.,

класні керівники

27

Виставка малюнків «Ми різні, але рівні»

Квітень

Воробець О.Б., Ольховецька О.Д.

28

Бесіди учнів щодо протидії булінгу з представниками поліції, соціальної служби тощо

Впродовж року

Воробець О.Б.

Робота з батьками

29

Тематичні батьківські збори «Протидія булінгу в учнівському середовищі»

Впродовж року/за потреби

Адміністрація, класні керівники

30

Підготовка пам'ятки для батьків про порядок реагування та способи повідомлення про випадки булінгу (цькування) щодо дітей, заходи захисту та надання допомоги дітям

Жовтень

Панасюк І.В.

31

Тематичні батьківські збори в класах «Безпечна поведінка дітей в мережі Інтернет», «Булінг та кібербулінг»

Впродовж року

Класні керівники

32

Проведення консультацій з питань взаємин батьків з дітьми

Впродовж року

Воробець О.Б., класні керівники

33

Консультування батьків щодо захисту прав та інтересів дітей

За потреби

Класні керівники

Моніторинг освітнього середовища закладу освіти

34

Самооцінка закладу освіти за показниками  безпеки, комфортності, інклюзивності

2 рази на рік

Адміністрація, колектив закладу

35

Анонімне анкетування учнів 1-4 класів про випадки булінгу (цькування) у школі

Грудень

Адміністрація

36

Анкетування батьків про безпеку в закладі освіти

Грудень

Адміністрація, класні керівники

37

Діагностика стосунків у закладі освіти. Анкетування учнів та вчителів.

Лютий

Адміністрація, залучені спеціалісти

38

Аналіз інформації за протоколами комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти

Щомісяця

Панасюк І.В.

39

Підготовка звіту про виконання плану заходів із запобігання та протидії булінгу (цькуванню) в закладі освіти

Травень- червень

Рижук В.Р.

 

Додаток №2

до наказу по гімназії

 04.09.2023р. №57-од

 

 

Алгоритм дій працівника закладу

у разі виявлення випадку насильства над дитиною

1. У випадках, коли ви маєте підозри жорстокого поводження з дитиною або є

реальна загроза його вчинення (удома, з боку однолітків,  працівників закладу освіти або інших осіб), ваші дії:

2. Повідомити про це в усній чи письмовій формі адміністрацію  закладу.

3. Самостійно письмово повідомити про це територіальний підрозділ служби у справах дітей за місцем проживання дитини.

4. Самостійно повідомити про виявлений факт жорстокого поводження з дитиною територіальний відділ ювенальної превенції.

5. У випадках, коли до вас звернулася дитина з усною скаргою щодо жорстокого поводження з нею, ваші дії:

5.1.Оформити звернення дитини у письмовій формі та передати його до адміністрації  закладу;

5.2.Оформити звернення дитини у письмовій формі та передати його до територіального підрозділу служби у справах дітей;

5.3.Оформити звернення дитини у письмовій формі та передати його до органів ювенальної превенції;

5.4.Повідомити про це в усній чи письмовій формі від свого імені вказані (перераховані) вище органи.

6. У випадках, коли ви стали свідком жорстокого поводження з дитиною, ваші дії:

6.1.Якомога швидше повідомити про цей факт адміністрацію закладу;

6.2.Одночасно повідомити територіальний підрозділ служби у справах дітей та поліцію.

 

Дії адміністрації  закладу у разі отримання повідомлення про жорстоке поводження з дитиною

 

1. У разі звернення дитини, її батьків (осіб, які їх замінюють) або працівника  закладу до представника адміністрації закладу щодо жорстокого поводження з нею адміністратор зобов’язаний:

1.1. якщо звернення (повідомлення) усне, оформити це повідомлення письмово, зазначивши, від кого та коли (дата, час) воно отримано;

1.2. звернення має бути оформлене належним чином, відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян» (має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання);

1.3. письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати.

2. Необхідно терміново (протягом однієї доби) передати цей документ до територіального підрозділу Служби у справах дітей за місцем проживання дитини.

3. Необхідно терміново (протягом однієї доби) повідомити Управління  міської ради.

 

Порядок подання заяв про випадки булінгу (цькування)

 

1. Цей Порядок визначає процедуру подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькуванню).

2. Заявниками можуть бути здобувачі освіти, їх батьки/законні представники, працівники та педагогічні працівники школи та інші особи.

3. Заявник забезпечує достовірність та повноту наданої інформації.

4. Здобувачі освіти, працівники та педагогічні працівники, батьки та інші учасники освітнього процесу, яким стало відомо про випадки булінгу (цькування), учасниками або свідками якого стали, або підозрюють його вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками, або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб зобов’язані повідомляти директору школи.

5. Розгляд та неупереджене з’ясування обставин випадків булінгу(цькування) здійснюється відповідно до поданих заявниками заяв про випадки булінгу (цькування) (далі – Заява).

6. Заяви, що надійшли на електронну пошту школи отримує секретар, яка зобов’язана терміново повідомити керівника закладу.

7. Прийом та реєстрацію поданих Заяв здійснює особисто директор школи або його заступник.

8. Заяви реєструються в окремому журналі реєстрації заяв про випадки булінгу (цькування).

9. Датою подання заяв є дата їх прийняття.

10. Розгляд Заяв здійснює директор школи з дотриманням конфіденційності

 

 

 






  

СОРОКІВСЬКА ГІМНАЗІЯ

ХОРОСТКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

НАКАЗ

 

31.08.2023                                                        с.Сорока                                                       № 37-од

 

 

Про стан профілактики правопорушень

та злочинності серед учнівської молоді

в закладі освіти

 

          З метою реалізації спільних заходів відділу освіти Хоростківської міської ради, служби у справах дітей райдержадміністрації, відділу кримінальної міліції у справах дітей в Тернопільській області щодо профілактики протиправних дій серед дітей, попередження вчинення ними суспільно небезпечних діянь, запобігання  шкідливих звичок у  дитячому  середовищі органами відділу освіти, керівниками загальноосвітніх навчальних закладів спільно зі службами у справах дітей райдержадміністрації проведено державно-громадські операції та рейди щодо профілактики негативних проявів у дитячому середовищі, запобігання дитячій безпритульності та бездоглядності: «Підліток. Зима. Канікули», «Діти вулиці. Вокзал», «Канікули», «Діти Тернопільщини проти насильства, бездоглядності, за духовність та сімейну злагоду», «Літо»     з метою забезпечення ефективної профілактичної роботи, спрямованої на запобігання правопорушенням та злочинності серед неповнолітніх

НАКАЗУЮ:

 1. З метою зменшення рівня злочинності та інших протиправних дій серед школярів та учнівської молоді налагодити зв’язок між службами та структурами, які здійснюють патронаж і супровід дітей, особливо тих, які опинилися у складних життєвих обставинах, віднесених до так званих «груп ризику».

 2. Зобов’язати соціального педагога Воробець О.Б. розробити індивідуальні програми психолого-педагогічного супроводу дітей та підлітків «групи ризику», вести індивідуальні картки психолого-педагогічного і соціально-педагогічного діагностування зазначеної категорії.

3. Постійно здійснювати просвітницьку діяльність, спрямовану на формування негативного ставлення до протиправних діянь, використання інтерактивних педагогічних технологій між усіма учасниками навчально-виховного процесу щодо підвищення моральності та правової культури, організації учнівського самоврядування. 

4. Розробити за участю членів педагогічного колективу систему індивідуальної та колективної роботи з учнями, схильними до правопорушень.

5. Проводити перевірку навчання, зайнятості в позаурочний час неповнолітніх, схильних до правопорушень.

6. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.

 

В.о. директора гімназії                                                     Ірина ПАНАСЮК

 


Сороківська гімназія

Хоростківської міської ради

Тернопільської області

 

 

Наказ

 

19.09.2022                                                       с.Сорока                                                    №35-г

 

Про створення  ради з профілактики правопорушень

 

             З метою створення системи ранньої профілактики девіантної поведінки школярів, ефективної індивідуальної роботи з неповнолітніми, схильними до правопорушень, надання неблагополучним сім’ям психолого-педагогічної допомоги, забезпечення наступності у правовиховній роботі на різних рівнях шкільного життя, підвищення правової культури всіх учасників освітнього процесу: учнів, педагогів, батьків, встановлення особливого контролю за здійсненням виховного процесу з учнями, віднесених до груп соціального ризику

Н А К А З У Ю :

1.    Створити  раду з профілактики правопорушень в кількості  5 чоловік у складі:

Панасюк І.В., заступник з НВР –  голова ради,

Паскарик В.І., педагог-організатор – заступник голови ради,

Лошній Г.В., бібліотекар – секретар ради,

Музичка О.О., вчитель, класний керівник- член ради,

Дутка З.Б., голова батьківського комітету – член ради.

2.    Розподілити обов’язки членів ради:

Голова ради  – заступник директора гімназії

-        прогнозує виховну роботу з дітьми, які схильні до правопорушень;

-        координує та узгоджує плани правовиховної роботи класних керівників;

-        вивчає  педагогічний досвід з правового та превентивного виховання учнів і популяризує його в різних формах методичної роботи з класними керівниками;

-        створює банк даних про дітей, схильних до правопорушень;

-        проектує організацію літньої зайнятості дітей схильних до правопорушень;

-        проектує правовий всеобуч учнів;

-        здійснює контроль відвідування учнями школи;

-        проводить засідання ради профілактики

Заступник голови ради  – педагог-організатор

-        організовує та проводить різні профілактичні заходи з правового всеобучу;

-        популяризує серед учнів потребу у здоровому способі життя;

-        формує знання про негативний вплив на здоров’я дитини алкоголізму, наркотиків, тютюнопаління;

-        проводить індивідуальну роботу з дітьми, схильними до правопорушень;

-        здійснює контроль за організацією вільного часу важковиховуваних підлітків.

-        залучає підлітків з соціально вразливих категорій до участі в акціях милосердя;

-        відповідає за профілактичну роботу з дітьми з девіантною поведінкою;

 

Член ради   – член батьківського комітету гімназії

-        інформує батьківську громадськість про дотримання учнями норм поведінки, про роботу ради,

-        веде індивідуальну роботу з учнями з малозабезпечених сімей, ВПО.

 

Член ради   – класний керівник

-        надає  інформацію для корекційної роботи класним керівникам та батькам;

-        бере активну участь у роботі ради;

-        проводить бесіди про згубний вплив шкідливих звичок, про здоровий спосіб життя.

-        формує в учнів потребу у здоровому способі життя;

-        проводить роботу по запобіганню правопорушень серед учнів класу;

-        слідкує за дотриманням режиму школяра;

-         спільно з іншими членами ради здійснює контроль за організацією вільного часу важковиховуваних підлітків;

-        веде індивідуальну роботу з дітьми.

-        бере участь у проведенні рейдів перевірок дотримання важковиховуваними учнями режиму дня та Правил для учнів;

-        проводить бесіди про згубний вплив на здоров’я дитини шкідливих звичок;

-        здійснює контроль за відвідуванням учнями школи.

 

Член ради – шкільний бібліотекар

-        залучає учнів соціально вразливої категорії до активного читання;

-        веде картотеку бібліотечних матеріалів з морально-етичного виховання;

-        виховує правову культуру в учнів, постійно доповнює куток правових знань;

-        організовує виставки, розгорнуті полиці на правову тематику;

-        проводить масову роботу;

-        допомагає всім учасникам навчально-виховного процесу у підготовці та проведенні всіх заходів, що пов’язані з формуванням здорового способу життя та правової культури.

3. Конкретизувати роботу кожного члена шкільної ради по профілактиці правопорушень в рамках Комплексної програми профілактики злочинності.

4.Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.

 

Директор гімназії                                                    Володимир РИЖУК

 












 

Немає коментарів:

Дописати коментар

  Шановні відвідувачі!                Вітаємо вас на сторінках нашого офіційного веб-сайту!                Попередні сайти  https://schoo...