СОРОКІВСЬКА
ГІМНАЗІЯ
ХОРОСТКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ
РАДИ
ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ
ОБЛАСТІ
НАКАЗ
04 вересня 2023
с.Сорока
№57-од
Про
створення безпечного освітнього середовища
з метою
протидії булінгу,
формування в
дітей ціннісних життєвих навичок
Згідно Закону України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», відповідно
до Конвенції ООН про права дитини, наказу МОН від 09.01.2019 № 17 «Про
затвердження Порядку проведення інституційного аудиту закладів середньої
освіти», Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України
щодо протидії булінгу» від 18.02.2018 № 2657-VIII, Закону України «Про
запобігання та протидію домашньому насильству» від 07.12.2017 № 2229, листа
МОН від 18.05.2018 № 1/11-5480, методичним рекомендаціям щодо виявлення,
реагування на випадки домашнього насильства і взаємодії педагогічних
працівників з іншими органами та службами, Закону України «Протидію торгівлі
людьми» від 20.09.2011 № 3799-І, , на виконання Указу Президента України від
18.05.2019 № 2892019 «Про Стратегію національно-патріотичного виховання», та
наказу від 29.07.2019 № 1038 «Про внесення змін до наказу МОН від 16.06.2015 №
641», заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання в
системі освіти України», з метою організації роботи щодо профілактики
правопорушень, запобігання злочинності, безпеки життєдіяльності, попередження
насильства в сім’ї над дітьми, виховання в учнів таких цінностей як
толерантність, повага, порядність, гармонійне спілкування та співіснування у
суспільстві, виховання поваги до Конституції держави законодавства, державних
символів – Герба, Прапору, Гімну, поваги та любов до державної мови,
забезпечення комфортних умов навчання та праці, створення освітнього
середовища, вільного від будь-яких форм насильства, з метою попередження
поширення негативних явищ в дитячому середовищі
НАКАЗУЮ:
1.
Затвердити комплексний План-заходів щодо протидії булінгу , створення
безпечного освітнього середовища, формування в дітей ціннісних життєвих
навичок. (додаток 1)
2. Затвердити
алгоритм дій працівника закладу освіти у разі виявлення насилля над
дитиною. (додаток 2)
3. Педагогічному
колективу:
3.1.Проводити
просвітницьку з питань безпечного середовища серед учнів.
3.2. Розробити спільно з учнями правила поведінки у класі і слідкувати за їх
дотриманням.
3.3.Формувати
в учасників освітнього процесу толерантне ставлення один до одного.
Протягом н.р.
3.4. Уникати
проявів некоректного ставлення до учнів, приниження їхньої честі, гідності та
інших форм насильства (фізичного або психічного)
Протягом н.р.
3.5 Терміново
інформувати директора про будь-які випадки неправомірної поведінки
учасників освітнього процесу.
3.6.Забезпечити
щоденний контроль за фізичним та психологічним станом кожної дитини з метою
виявлення проявів насильства або негативних явищ.
3.7. Створювати
позитивну атмосферу в учнівському колективі.
3.8. Забезпечити
проведення роз’яснювальної роботи серед батьків щодо безпечного
освітнього середовища та протидії булінгу, домашнього насильства.
3.9.Здійснювати
психолого-педагогічний контроль за індивідуальними та сімейними факторами, які
формують у дітей схильність до агресивної поведінки та жорстокості;
своєчасне виявлення учнів, схильних до агресивної поведінки, методом педагогічної
і психологічної діагностики.
4. Контроль за
виконанням наказу залишаю за собою.
Директор гімназії
Ірина ПАНАСЮК
Додаток №1
до наказу по
гімназії
04.09.2023р.
№57-од
План заходів,
спрямованих на запобігання
та протидію булінгу
(цькуванню)
у Сороківській
гімназії Хоростківської міської ради
на 2023/2024
навчальному році
№ з/п |
Заходи |
Терміни виконання |
Відповідальний |
Нормативно-правове та інформаційне забезпечення попередження насильства та булінгу (цькування) |
|||
1 |
Підготовка наказу «Про запобігання
булінгу (цькування) у закладі освіти» |
До 05.09 |
Панасюк І.В. |
2 |
Підготовка наказу «Про порядок дій
персоналу при зіткненні з випадками булінгу (цькування) в закладі освіти» |
До 07.09 |
Панасюк І.В. |
3 |
Наради з питань профілактики булінгу
(цькування): · з педагогічними працівниками; · з технічним персоналом. |
Вересень |
Рижук В.Р. |
4 |
Обговорення правил поведінки в класах,
оформлення правил у вигляді наочного стенду |
Вересень |
Класні керівники |
5 |
Організація механізмів звернення та
встановлення інформаційних скриньок для повідомлень про випадки булінгу
(цькування) |
Вересень |
Воробець О.Б. |
6 |
Поновлення інформації про профілактику
булінгу (цькування) на сайті закладу освіти |
Вересень |
Панасюк І.В |
7 |
Оформлення тематичного стенду |
Жовтень |
Воробець О.Б. |
8 |
Перевірка інформаційної доступності
правил поведінки та нормативних документів з профілактики булінгу (цькування) |
Листопад |
Панасюк І.В. |
9 |
Участь у акції «16 днів проти
насильства» |
Грудень |
Воробець О.Б. |
10 |
Виступи на загальношкільних
батьківських зборах з профілактики булінгу (цькування) в учнівському
колективі |
Лютий - квітень |
Адміністрація, класні керівники |
Робота з працівниками закладу |
|||
11 |
Проведення навчальних нарад для
вчителів щодо запобігання булінгу (цькування) та заходів реагування |
Осінні канікули |
Рижук В.Р. |
12 |
Інструктивні наради з питань
профілактики булінгу (цькування) з педагогічними працівниками та технічним
персоналом |
Листопад |
Панасюк І.В. |
13 |
Тренінг для вчителів щодо запобігання
булінгу (цькування) у закладі освіти |
Зимові канікули |
Воробець О.Б. |
14 |
Співбесіда з класними керівниками за
результатами діагностики класного колективу |
Впродовж навчального року |
Адміністрація |
15 |
Консультування класних керівників
адміністрацією закладу з проблемних ситуацій |
Впродовж навчального року |
Адміністрація |
Робота з учнями |
|||
16 |
Проведення тренінгів для учнів з
розвитку навичок спілкування та мирного вирішення конфліктів |
Впродовж року |
Класні керівники, запрошені
спеціалісти |
17 |
Проведення ранкових зустрічей
(«Ранкових коло») з метою формування навичок дружних стосунків у класному
колективі |
Впродовж року |
Класні керівники |
18 |
Імітаційна гра для молодших школярів
(1-4-й класи) «Якщо тебе ображають» |
Жовтень |
Класні керівники |
19 |
Тиждень толерантності |
Листопад |
Воробець О.Б., класні керівники |
20 |
Імітаційна гра для учнів 1-4 класів
«Насильство – це…» |
Грудень |
Класні керівники |
21 |
Інформаційна акція «16 днів проти
насильства» |
Листопад - грудень |
Воробець О.Б. |
22 |
Флешмоб «Зупинимо булінг разом!» |
Грудень |
Воробець О.Б. |
23 |
Години спілкування «Булінг: міфи та
реальність», «Не допускай насилля над ближнім», «Допоможи другу» тощо |
Січень |
Класні керівники |
24 |
Уроки відвертого спілкування «Змінюй в
собі негативне ставлення до інших», «Як подолати булінг» |
Лютий |
Класні керівники |
25 |
Конкурс плакатів проти насильства
«StopBulling» |
Березень |
Воробець О.Б. |
26 |
Заняття з елементами тренінгу
«Спілкування з однолітками», «Як протистояти тиску однолітків», «Профілактика
булінгу в учнівському середовищі», «Вчимося безпечної поведінки в мережі
Інтернет». |
Впродовж року |
Воробець О.Б., класні керівники |
27 |
Виставка малюнків «Ми різні, але
рівні» |
Квітень |
Воробець О.Б., Ольховецька О.Д. |
28 |
Бесіди учнів щодо протидії булінгу з
представниками поліції, соціальної служби тощо |
Впродовж року |
Воробець О.Б. |
Робота з батьками |
|||
29 |
Тематичні батьківські збори «Протидія
булінгу в учнівському середовищі» |
Впродовж року/за потреби |
Адміністрація, класні керівники |
30 |
Підготовка пам'ятки для батьків про
порядок реагування та способи повідомлення про випадки булінгу (цькування)
щодо дітей, заходи захисту та надання допомоги дітям |
Жовтень |
Панасюк І.В. |
31 |
Тематичні батьківські збори в класах
«Безпечна поведінка дітей в мережі Інтернет», «Булінг та кібербулінг» |
Впродовж року |
Класні керівники |
32 |
Проведення консультацій з питань
взаємин батьків з дітьми |
Впродовж року |
Воробець О.Б.,
класні керівники |
33 |
Консультування батьків щодо захисту
прав та інтересів дітей |
За потреби |
Класні керівники |
Моніторинг освітнього середовища закладу освіти |
|||
34 |
Самооцінка закладу освіти за
показниками безпеки, комфортності, інклюзивності |
2 рази на рік |
Адміністрація, колектив закладу |
35 |
Анонімне анкетування учнів 1-4 класів
про випадки булінгу (цькування) у школі |
Грудень |
Адміністрація |
36 |
Анкетування батьків про безпеку в
закладі освіти |
Грудень |
Адміністрація, класні керівники |
37 |
Діагностика стосунків у закладі
освіти. Анкетування учнів та вчителів. |
Лютий |
Адміністрація, залучені спеціалісти |
38 |
Аналіз інформації за протоколами
комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти |
Щомісяця |
Панасюк І.В. |
39 |
Підготовка звіту про виконання плану
заходів із запобігання та протидії булінгу (цькуванню) в закладі освіти |
Травень- червень |
Рижук В.Р. |
Додаток №2
до наказу по
гімназії
04.09.2023р. №57-од
Алгоритм дій працівника закладу
у разі виявлення випадку насильства над
дитиною
1.
У випадках, коли ви маєте підозри жорстокого поводження з дитиною або є
реальна
загроза його вчинення (удома, з боку однолітків, працівників закладу
освіти або інших осіб), ваші дії:
2.
Повідомити про це в усній чи письмовій формі адміністрацію закладу.
3.
Самостійно письмово повідомити про це територіальний підрозділ служби у справах
дітей за місцем проживання дитини.
4.
Самостійно повідомити про виявлений факт жорстокого поводження з дитиною
територіальний відділ ювенальної превенції.
5.
У випадках, коли до вас звернулася дитина з усною скаргою щодо жорстокого
поводження з нею, ваші дії:
5.1.Оформити
звернення дитини у письмовій формі та передати його до адміністрації
закладу;
5.2.Оформити
звернення дитини у письмовій формі та передати його до територіального
підрозділу служби у справах дітей;
5.3.Оформити
звернення дитини у письмовій формі та передати його до органів ювенальної
превенції;
5.4.Повідомити
про це в усній чи письмовій формі від свого імені вказані (перераховані) вище
органи.
6.
У випадках, коли ви стали свідком жорстокого поводження з дитиною, ваші дії:
6.1.Якомога
швидше повідомити про цей факт адміністрацію закладу;
6.2.Одночасно
повідомити територіальний підрозділ служби у справах дітей та поліцію.
Дії адміністрації закладу у разі
отримання повідомлення про жорстоке поводження з дитиною
1.
У разі звернення дитини, її батьків (осіб, які їх замінюють) або
працівника закладу до представника адміністрації закладу щодо жорстокого
поводження з нею адміністратор зобов’язаний:
1.1.
якщо звернення (повідомлення) усне, оформити це повідомлення письмово,
зазначивши, від кого та коли (дата, час) воно отримано;
1.2.
звернення має бути оформлене належним чином, відповідно до вимог Закону України
«Про звернення громадян» (має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце
проживання громадянина, викладено суть порушеного питання);
1.3.
письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням
дати.
2.
Необхідно терміново (протягом однієї доби) передати цей документ до
територіального підрозділу Служби у справах дітей за місцем проживання дитини.
3.
Необхідно терміново (протягом однієї доби) повідомити Управління міської
ради.
Порядок подання заяв про випадки булінгу
(цькування)
1.
Цей Порядок визначає процедуру подання та розгляду заяв про випадки булінгу
(цькуванню).
2.
Заявниками можуть бути здобувачі освіти, їх батьки/законні представники,
працівники та педагогічні працівники школи та інші особи.
3.
Заявник забезпечує достовірність та повноту наданої інформації.
4.
Здобувачі освіти, працівники та педагогічні працівники, батьки та інші учасники
освітнього процесу, яким стало відомо про випадки булінгу (цькування),
учасниками або свідками якого стали, або підозрюють його вчинення по відношенню
до інших осіб за зовнішніми ознаками, або про які отримали достовірну
інформацію від інших осіб зобов’язані повідомляти директору школи.
5.
Розгляд та неупереджене з’ясування обставин випадків булінгу(цькування)
здійснюється відповідно до поданих заявниками заяв про випадки булінгу
(цькування) (далі – Заява).
6.
Заяви, що надійшли на електронну пошту школи отримує секретар, яка зобов’язана
терміново повідомити керівника закладу.
7.
Прийом та реєстрацію поданих Заяв здійснює особисто директор школи або його
заступник.
8.
Заяви реєструються в окремому журналі реєстрації заяв про випадки булінгу
(цькування).
9.
Датою подання заяв є дата їх прийняття.
10.
Розгляд Заяв здійснює директор школи з дотриманням конфіденційності
СОРОКІВСЬКА
ГІМНАЗІЯ
ХОРОСТКІВСЬКОЇ
МІСЬКОЇ РАДИ
ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ
ОБЛАСТІ
НАКАЗ
31.08.2023
с.Сорока
№ 37-од
Про стан
профілактики правопорушень
та
злочинності серед учнівської молоді
в закладі
освіти
З
метою реалізації спільних заходів відділу освіти Хоростківської міської ради,
служби у справах дітей райдержадміністрації, відділу кримінальної міліції у
справах дітей в Тернопільській області щодо профілактики протиправних дій серед
дітей, попередження вчинення ними суспільно небезпечних діянь, запобігання шкідливих звичок у дитячому
середовищі органами відділу освіти, керівниками загальноосвітніх
навчальних закладів спільно зі службами у справах дітей райдержадміністрації
проведено державно-громадські операції та рейди щодо профілактики негативних
проявів у дитячому середовищі, запобігання дитячій безпритульності та
бездоглядності: «Підліток. Зима. Канікули», «Діти вулиці. Вокзал», «Канікули»,
«Діти Тернопільщини проти насильства, бездоглядності, за духовність та сімейну
злагоду», «Літо» з метою забезпечення
ефективної профілактичної роботи, спрямованої на запобігання правопорушенням та
злочинності серед неповнолітніх
НАКАЗУЮ:
1. З метою
зменшення рівня злочинності та інших протиправних дій серед школярів та
учнівської молоді налагодити зв’язок між службами та структурами, які
здійснюють патронаж і супровід дітей, особливо тих, які опинилися у складних
життєвих обставинах, віднесених до так званих «груп ризику».
2. Зобов’язати
соціального педагога Воробець О.Б. розробити індивідуальні програми
психолого-педагогічного супроводу дітей та підлітків «групи ризику», вести
індивідуальні картки психолого-педагогічного і соціально-педагогічного
діагностування зазначеної категорії.
3. Постійно здійснювати просвітницьку діяльність,
спрямовану на формування негативного ставлення до протиправних діянь,
використання інтерактивних педагогічних технологій між усіма учасниками
навчально-виховного процесу щодо підвищення моральності та правової культури,
організації учнівського самоврядування.
4. Розробити за участю членів педагогічного колективу
систему індивідуальної та колективної роботи з учнями, схильними до
правопорушень.
5. Проводити перевірку навчання, зайнятості в
позаурочний час неповнолітніх, схильних до правопорушень.
6. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за
собою.
В.о. директора гімназії Ірина ПАНАСЮК
Сороківська гімназія
Хоростківської міської ради
Тернопільської області
Наказ
19.09.2022
с.Сорока
№35-г
Про створення ради з профілактики правопорушень
З метою створення системи ранньої профілактики девіантної поведінки школярів,
ефективної індивідуальної роботи з неповнолітніми, схильними до правопорушень,
надання неблагополучним сім’ям психолого-педагогічної допомоги, забезпечення
наступності у правовиховній роботі на різних рівнях шкільного життя, підвищення
правової культури всіх учасників освітнього процесу: учнів, педагогів, батьків,
встановлення особливого контролю за здійсненням виховного процесу з учнями,
віднесених до груп соціального ризику
Н А К А З У Ю :
1. Створити
раду з профілактики правопорушень в кількості 5 чоловік у складі:
Панасюк
І.В., заступник з НВР – голова ради,
Паскарик
В.І., педагог-організатор – заступник голови ради,
Лошній
Г.В., бібліотекар – секретар ради,
Музичка
О.О., вчитель, класний керівник- член ради,
Дутка
З.Б., голова батьківського комітету – член ради.
2. Розподілити
обов’язки членів ради:
Голова
ради – заступник директора гімназії
- прогнозує
виховну роботу з дітьми, які схильні до правопорушень;
- координує
та узгоджує плани правовиховної роботи класних керівників;
- вивчає
педагогічний досвід з правового та превентивного виховання учнів і
популяризує його в різних формах методичної роботи з класними керівниками;
- створює
банк даних про дітей, схильних до правопорушень;
- проектує
організацію літньої зайнятості дітей схильних до правопорушень;
- проектує
правовий всеобуч учнів;
- здійснює
контроль відвідування учнями школи;
- проводить
засідання ради профілактики
Заступник
голови ради – педагог-організатор
- організовує
та проводить різні профілактичні заходи з правового всеобучу;
- популяризує
серед учнів потребу у здоровому способі життя;
- формує
знання про негативний вплив на здоров’я дитини алкоголізму, наркотиків,
тютюнопаління;
- проводить
індивідуальну роботу з дітьми, схильними до правопорушень;
- здійснює
контроль за організацією вільного часу важковиховуваних підлітків.
- залучає
підлітків з соціально вразливих категорій до участі в акціях милосердя;
- відповідає
за профілактичну роботу з дітьми з девіантною поведінкою;
Член
ради – член батьківського комітету гімназії
- інформує
батьківську громадськість про дотримання учнями норм поведінки, про роботу
ради,
- веде
індивідуальну роботу з учнями з малозабезпечених сімей, ВПО.
Член
ради – класний керівник
- надає
інформацію для корекційної роботи класним керівникам та батькам;
- бере
активну участь у роботі ради;
- проводить
бесіди про згубний вплив шкідливих звичок, про здоровий спосіб життя.
- формує
в учнів потребу у здоровому способі життя;
- проводить
роботу по запобіганню правопорушень серед учнів класу;
- слідкує
за дотриманням режиму школяра;
- спільно
з іншими членами ради здійснює контроль за організацією вільного часу
важковиховуваних підлітків;
- веде
індивідуальну роботу з дітьми.
- бере
участь у проведенні рейдів перевірок дотримання важковиховуваними учнями режиму
дня та Правил для учнів;
- проводить
бесіди про згубний вплив на здоров’я дитини шкідливих звичок;
- здійснює
контроль за відвідуванням учнями школи.
Член
ради – шкільний бібліотекар
- залучає
учнів соціально вразливої категорії до активного читання;
- веде
картотеку бібліотечних матеріалів з морально-етичного виховання;
- виховує
правову культуру в учнів, постійно доповнює куток правових знань;
- організовує
виставки, розгорнуті полиці на правову тематику;
- проводить
масову роботу;
- допомагає
всім учасникам навчально-виховного процесу у підготовці та проведенні всіх
заходів, що пов’язані з формуванням здорового способу життя та правової
культури.
3.
Конкретизувати роботу кожного члена шкільної ради по профілактиці правопорушень
в рамках Комплексної програми профілактики злочинності.
4.Контроль
за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Немає коментарів:
Дописати коментар